Společnost


Radek Wantulok

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9672Nedodané zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

17 hodin 49 minut

Detail stížnosti

Publikováno
09.02.2016, před 9 lety

Pavel Rybecký

Znění stížnosti

Prodejce nedodal zboží a to ani 3 týdny po zaplacení faktury. Na maily a telefonáty reaguje sporadicky a vždy přislíbí nápravu, ke které nikdy nedojde. Na internetu jsem našel již několik stížností na provozovatele obchodu.


Produkt

Gastro vybavení - pánve De Buyer


Požadované řešení

Navrácení peněz na účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2016 10:13, před 9 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Prodávající se ve svých obchodních podmínkách zavazuje k tomu, že zboží bude dodáno do 3 až 5 dnů. Pokud to není možné, oznámí prodávající kupujícímu tuto skutečnost nejpozději následující pracovní den jiný termín dodání zboží. Jestliže zboží prodávající spotřebiteli nedodal, měl by spotřebitel prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout mu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení) a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.

Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zaplacené zboží, mohly být naplněny znaky skutkové podstaty trestného činu podvodu. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin, může podat trestní oznámení a informovat o tom Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s jeho oznámením naloženo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2016 15:35, před 9 lety

Od spotřebitele jsme obdrželi následující vyjádření:

"Dnes mi dorazila objednávka zhruba měsíc po objednání a zaplacení zboží. Prosím tedy o uzavření stížnosti."

Na základě této informace stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.