Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
9.10.15 montáž objednaného odtahu spalin.11.10.první reklamace.12.10.seřízení technikem(neúspěšně)a fakturace za tuto práci 1828.-Kč.14.10.jsem odmítl částku uhradit a opět jse reklamoval.Tato a další dvě reklamace 14.a 23.10firma ignorovala.1.12.další rekl.na kterou mi pan Směja obratem poslal (emailem)jedinou a rychlou odpověď.Protože jste nezaplatil práci našeho technika,tak my vám už nic dělat nebudeme.9.12.jsem odeslal odstoupení od smlouvy.18.12.zamítavá odpověď.8.1.16.jsem odeslal předžalobní výzvu.Na základě této výzvy se 1.2.dostavil technik a uvedl kouřovod do původního stavu ale bez vrácení částky za odtah(6000.-Kč.)Přesto,že jsem na toto několikrát upozornil.Na základě zkušeností s touto firmou jsem odmítl odtah spalin bez fin.vyrovnání vydat.Výsledek k dnešnímu dni je ten,že mi doma překáží odtah spalin v hodnotě 5999.18 Kč a moji výzvu k finančnímu vyrovnání firma ignoruje.
Odtah spalin(pomocný větrák)který by měl být sladěný s autom.činností kotle.
Požaduji vrácení částky 5999.18Kč. za odtah spalin.Kouřovod do původního stavu již provedl technik 1.2.16.K cenovému vyrovnání nedošlo,proto se odtah spalin nachází u mě v kotelně.Po vrácení částky 6000.-Kč si ho firma může kdykoli vyzvednout.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (montáž odtahu spalin). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba.
Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc (odtah spalin) zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitel dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitel právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněz. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.
Pokud byla věc reklamována v prvních 6 měsících od jejího převzetí, má se za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit.
Prodávající je povinen spotřebiteli vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně písemného odůvodnění zamítnutí reklamace. Za porušení této zákonné povinnosti může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Zákazník byl před koupí upozorněn, že požadovaný výrobek (odtah spalin) mu nepomůže vyřešit jeho problém s jiným zařízením (kotel na pelety instalovaný před 6 lety), které provozuje v nesouladu s návodem výrobce a v provozních podmínkách na které není zařízení konstruované. Přesto si ho (odtah spalin) u naší společnosti zakoupil. V rámci roční prohlídky kotle si ho bez řádné objednávky a smlouvy o dílo nechal naším servisním technikem zdarma nainstalovat na své zařízení (kotel), kde po nějaké době zjistil, že nedělá (odtah spalin) to co od něj očekával. Nerozumíme co reklamuje, když výrobek (odtah spalin) je funkční. Nerozumíme, proč bychom měli použitý funkční výrobek (odtah spalin) odkupovat zpět za plnou cenu.
Pokud byl spotřebitel před koupí výrobku informován o jeho vlastnostech a také o inkompatibilitě tohoto výrobku s již vlastněnou věcí, není možné se domáhat nápravy z důvodu nevhodnosti daného zařízení. Rozhodující proto bude, na čem se strany sporu dohodly při uzavírání kupní smlouvy.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vývoj případu reagovat.
Reakce a vyjádření společnosti je pro mě nepochopitelná snůška nesmyslů. Po konzultaci s technikem, který pro mě v roce 2010 vypracoval nabídku na rekonstrukci kotelny s novým kotlem Benekov C15p mi montáž odtahu spalin naopak doporučil. U kotlů Benekov C25p a vyšších byl odtah spalin nutností dodávky. U kotle C15p tato nutnost nebyla, ale byla možnost si tento odtah v případě potřeby dokoupit. S touto možností se zde počítalo a kotel byl pro toto zařízení vybavený. Stačilo jen zasunout zástrčku odtahu spalin do již stávající zásuvky na kotli pro tento účel osazené z výroby. To znamená, že pro možnost osazení odtahu spalin byl můj kotel konstruován. Odtah spalin jsem si po konzultaci a doporučení technikem objednal řádnou objednávkou, která je považovaná i jako smlouva o dílo. Na základě této objednávky se dostavil servisní technik a vykonal práce dle objednávky(posezónní prohlídku kotle a osazení odtahu spalin, který si s sebou dovezl). Za tuto provedenou objednávku jsem zaplatil převodem 8697,-kč. Poslední věta reakce společnosti:"Nerozumíme, proč bychom měli použitý, funkční výrobek(odtah spalin) odkupovat zpět za plnou cenu" je vskutku nepochopitelná.Domnívám se,že odtah spalin je výrobek funkční,ale musí být dokonale sladěn s chodem automatického kotle,což v mém případě firma nebyla schopna zajistit !
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost. Pokud nebude možné prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz sjednat mezi stranami dohodu, doporučujeme spotřebiteli, aby si nechal zpracovat znalecký posudek a svého práva se případně domáhal soudní cestou. Rozhodnout o tom, zda reklamace byla zamítnuta neoprávněně, naší službě nepřísluší, učinit tak může pouze soud.
Toto jsou zase jen a pouze lži. Technik nikdy pánovi nemohl odtah spalin ke kotli C15p doporučit, protože se nabízel jen ke kotlům C25p a C50p a to jen na přání, viz. přiložený návod k obsluze kotle, kde se uvádí, že se jedná o volitelné příslušenství. Ke kotlům C15p se odtahový ventilátor instaluje jen v zahraničí, např. v Irsku a Anglii, kde mají komíny dlouhé jen 1,5-2,0 metry a proto na to je elektricky kotel připraven, protože výrobní linka nerozlišuje, zda jde výrobek do ČR nebo do Irska nebo Anglie. V České republice, kde je dle normy mít komín dlouhý min. 5 metrů je to u kotle tak malého výkonu nevhodné a přináší to problémy na které byl zákazník předem upozorněn, což se následně i potvrdilo.
Nevím o jaké smlouvě o dílo pán píše. Objednal si jen odtahový ventilátor bez montáže, který mu byl dodán. Že si pak bez objednání a bez zaplacení montáže nechal odtahový ventilátor technikem, který prováděl jinou objednanou činnost na kotli na kotel osadit, nemůže být bráno jako smlouva o dílo. Pán si to vykládá, tak jak se mu to hodí.
Pokud měl smlouvu o dílo, ať ji předloží a ať doloží že za montáž odtahu řádně spalin zaplatil, protože v naší firmě je k nalezení jen daňový doklad za koupi odtahové ventilátoru a daňový doklad za provedení servisní prohlídky pro rok 2016. Celkem za obě činnosti 8.697,-Kč = 5.999,- za odtah spalin a 2.697,- za servisní prohlídku pro rok 2016. Pokud by byla prováděna montáž odtahu spalin na základě smlouvy o dílo, muselo by to být uvedeno ve smlouvě o dílo, které naše společnost vystavuje na všechny zakázky a následně by po provedení předmětu plnění smlouvy o dílo byl vystaven daňový doklad, který by zákazník zaplatil.
K poslední větě uvedu, že není možné sladit něco ke kotli, co k tomu není určeno. Proto na to byl zákazník předem upozorněn a s tím to zařízení kupoval.
Z přiloženého návodu vyplývá, že odtah spalin je skutečně příslušenstvím ke kotli, které se dodává na přání kupujícího. Není zde však uvedeno, že by toto příslušenství nebylo určeno pro kotel BENEKOV C15 (jako je tomu uvedeno například u termostatického ventilu pro dochlazovací smyčku - zde je výslovně uvedeno, že toto příslušenství neplatí pro kotel BENEKOV C15), rozhodující tedy bude, zda byl spotřebitel o inkompatibilitě tohoto výrobku opravdu poučen pracovníkem společnosti před uzavřením kupní smlouvy. Tuto skutečnost by v případě soudního sporu musela prokázat společnost.
Pro sjednání závazku není nutná písemná forma (smlouvu je možné sjednat i ústně), pokud tak nestanoví zákon nebo pokud se na písemné formě nedohodnou smluvní strany. Smlouvou o dílo se rozumí taková smlouva, při které se zhotovitel zavazuje provést na svůj náklad a nebezpečí pro objednatele dílo a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu. U tohoto typu smluvního závazku se tedy předpokládá plnění od obou smluvních stran. Není-li tomu tak, nejedná se o smlouvu o dílo. Pokud byla provedena jiná činnost, než která byla objednána, může spotřebitel žádat uvedení věci do předešlého stavu.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vývoj případu reagovat.
Nyní již opravdu nevím co si mám myslet.Domníval jsem se,že mám co do činění s odbornou a solidní firmou.V návodu k obsluze řídící jednotky SIEMENS (získaný s montáží kotle)v odst.8,2 - Připojení odtahu spalin je uvedeno : Odtah spalin slouží ke zvýšení komínového tahu.V souvislosti na typu a velikosti kotle může být odtah spalin v základní výbavě,nebo výbavě na přání.Pro připojení odtahu spalin k řídící jednotce SIEMENS slouží konektor s označením atd.Na základě tohoto návodu jsem mou situaci před objednávkou prodiskutoval s technikem p.Hoštou a jeho kolegou abych se přesvědčil o výhodnosti osazení odtahu spalin.To,co dále společnost uvádí o Irsku a Anglii,to si nedovolím komentovat,jelikož bych pro to nenašel ve slovníku výrazy.Objednávka je možná napsaná jako by šlo pouze o prodej odtahu spalin.Co by to bylo za firmu,kdyby to opravdu myslela bez montáže.Domníval jsem se,že cena montáže je již v ceně odtahu.Nevěřím,že by firma věděla předem,že nebude schopna odtah spalin zapojit tak aby jeho činnost byla v souladu s kotlem a předem počítala s nějakým slovíčkařením v objednávce.Když se dostavil technik k provedení posezóního servisu a osazení odtahu spalin,nic nenasvědčovalo tomu,že slovíčko montáž nebylo v objednávce uvedené.Nehledě k tomu,že montáž zabrala maxim.jednu hodinu.Technik tuto činnost vykonal bez jakýchkoli námitek. Nedovedu pochopit čemu se firma brání a musím přiznat,že mě z toho začíná být zle od žaludku.Podotýkám,že jsem důchodce 72 let a firmu jsem si našel jako odbornou a seriózní před 6 lety na výstavě v Č.Budějovicích,kde mě o její spolehlivosti přesvědčil osobně pan Směja.Trvám na vrácení částky 6000.-Kč
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Dennodenně si u nás zákazníci kupují ruzná zařízení a montují si je sami. Proč bychom my měli automaticky vědět, že to pán bude od nás chtít namontovat?
Pán moc dobře ví, jak se u nás relizují zakázky i s montáži, neboť si před 6 lety takto u nás kupoval kotel. Nejprve se udělá nabídka na dodávku materiálu, montáž a dopravné s tím spojené. Pokud zákazník souhlasí, tak podepíše kalkulační list, který se stává závaznou objednávkou. Na základě jim zaslané objednávky, vystavujeme potvrzení přijaté objednávky a tím pro nás teprve vzniká smluvní vztah se všemi právy a povinnostmi z něj vyplyvajícími. Toto v tomto případě takto nebylo, protože jsme od začátku zákazníka upozorňovali, že to nebude fungovat a tak mu to ani nemůžeme jako službu nabídnout a zrealizovat, což se taky ukázalo jako pravdivé tvrzení. Odtahový ventilátor si kupoval na svoje riziko a byl na to dopředu upozorněn.
Domnívám se, že pán od začátku počítal s tím, že až se mu u něj v domě objeví náš technik na provedení objednané servisní prohlídky, tak ho "ukecá" aby mu připojil jim zakoupený odtahový ventilátor a ono to bude fungovat, když to výrobce uvádí v návodu. Tak se taky stalo. Bohužel již mnohokrát jsme se setkali s tím, že to co tvrdí výrobce není pravda, protože každé zařízení se v jiných podmínkách chová jinak. Jelikož jsme realizační firma, máme v tom větší zkušenosti než výrobce, který jen chrlí výrobky. Praxe z terénu je něco jiného.
Nechápeme, jak si mohl myslet, že montáž je v ceně zařízení. Tuto skutečnost nikde neuvádíme a ani to tak není a je jedno, jestli to trvá hodinu nebo půl dne.
Vzhledem k tomu, že byla provedena jiná činnost, než která byla objednána, byla na žádost zákazníka provedeno uvedení věci do předešlého stavu. Uznali jsme, že chyboval náš servisní technik, který bez příkazu k montáži odtahového ventilátoru ho bez našeho vědomí nainstaloval a proto jsme provedli jeho demontáž po vyzvání zákazníkem bez zbytečných průtahů v nejbližším možném termínu, který vyhovoval zákazníkovi a i nám.
Objednal jsem si u vás posezóní servis a odtah spalin.Vaše tvrzení,že není možné sladit něco ke kotli co k tomu není určeno je opravdu směšné a ubohé.S montáží kotle jsem obdržel - Návod k obsluze řídící jednotky Siemens a
návod k obsluze kotle Benekov C15p ,C25p a C50.Zde se uvádí :Pro připojení odtahu sp.k řídící jednotce slouží konektor který je osazený již při výrobě kotle. Odtah spalin zvyšuje tah kotle. U kotle C15p a C25p je dodáván na přání a NAOPAK JE NUTNO JEJ POUŽÍT v případě,že přirozený komínový tah je nižší než tah požadovaný.Za reklamaci nevyhovujícího připojení jste si za práci vašeho technika vyúčtovali 1827.-Kč.Přesto,že bylo opět nevyhovující.Další reklamace jste doslova ignorovali.Když jste nebyli schopni provést vyhovující zapojení odtahu spalin,vymysleli jste tu vaši ubohou výmluvu,že šlo pouze o koupi,nikoli o montáž.Přestaňte si vymýšlet nesmysly.Vemte si odtah spalin,mě vraťte zpět 6000.- Kč. a není co řešit. Myslím,že toto bude postačující podnět pro Českou obchodní inspekci,případně i jako zábavný pořad pro " Černé ovce. "
Jak již bylo uvedeno výše, rozhodující v tomto sporu bude, jaké podmínky byly mezi smluvními stranami ujednány. Jelikož se výpovědi obou stran sporu liší, není možné v rámci služby VašeStížnosti.cz určit, která ze stran je v právu. Bude-li spor mezi stranami přetrvávat, je vhodné obrátit se na soud. Jedině ten může rozhodnout, na čí straně leží právo. Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost případ doplnit.
Společnost již nemá co dodat. Vše co jsme měli k případu říci, jsme řekli.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který má nyní možnost případ ještě doplnit, případně jej uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Mám z toho znepokojivý pcit.Abych řekl pravdu,nemám čím bych pochopil takové zvrhlé jednání společnosti.Domnívám se,že společnost bude asi dobrá.Problém bude v tom,že člověk který ji v tomto případě zastupoval zřejmě zapoměl zcela používat mozek.