Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Včera 9.2. mi přišel dopis od společnosti helvetia aphoteke. V ní byla upomínka a dlužnou částku 178 Kč.Za zboží které jsem NIKDY nepřevzal. Všechny zásilky byly vráceny zpět. Předpokládám že se jedná o jakýsi druh agresivního marketingu.
Tuto částku nehodlám zaplatit. Protože nemůžu zaplatit za něco co nemám a ani nechci.
s pozdravem
Zdeněk Šťastný
Žádám aby mi daná společnost přestala posílat jejich zboží a jasné vyjádření o tom, že u nich nemám žádný dluh.
|
Tweet |
Společnost Helvetia Direct Marketing s.r.o. nabízí výrobky a sjednává smlouvy zpravidla prostřednictvím telefonu a spotřebitel v takovém případě uzavírá smlouvu distančním způsobem, tedy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (po telefonu) podle § 1824 a násl. občanského zákoníku. První zásilky, protože bývají spotřebiteli očekávané, nejčastěji odsouhlasené po telefonu, chodí doporučeně. Ty další už spotřebitelé nečekají, většinou totiž v telefonu jasně nezazní, že jde o pravidelné dodávání, proto chodí jako obyčejné zásilky, které se vhazují do schránky.
Pokud je ujednáno, že se zboží dodává v pravidelných zásilkách, má spotřebitel právo odstoupit od každé jednotlivé zásilky bez udání důvodu do 14 dnů od doručení. Způsob úplného zrušení pravidelných zásilek se pak řídí smlouvou, popřípadě obchodními podmínkami. Spotřebiteli tedy doporučujeme uchovat si doklady o odstoupení od smlouvy.
Spotřebitel se pouhým nepřevzetím balíčku se zbožím nezprostí svého závazku o pravidelném zasílání zboží na dobu neurčitou, který se společností po telefonu uzavřel.
Nabídka pravidelných zásilek inzerovaná společností Helvetia Direct Marketing s.r.o. uvádí, že pro jejich zrušení je třeba informovat zákaznické oddělení. Pravidelné zasílání lze tedy zrušit i telefonicky, ale spotřebitel by měl vždy dbát z důvodů předběžné opatrnosti na to, aby učiněné právní jednání bylo prokazatelné pro případ sporu.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Dobrý den,
pan Šťastný byl telefonicky kontaktován s nabídkou vyzkoušet si doplněk stravy z našeho sortimentu dle vlastního výběru s tím, že mu jako první zašleme uvítací balíček zdarma a platí se pouze poštovné a balné 79 Kč. Uvítací balíček byl expedován dne 6.12.2015 jako "Balík do ruky" prostřednictvím České pošty.
Protože se jedná o pravidelný odběr (o kterém byl pan Šťastný informován v objednávkovém hovoru) tak jsme po 20 dnech expedovali druhou zásilku v ceně 178 Kč. Uvítací balíček se nám vrátil zpět jako nevyzvednutý, ale bohužel pozdě a to 8.1.2016. Druhá zmiňovaná zásilka byla však expedována 27.12.2016, tedy několik dní před vrácení první zásilky.
Druhou pravidelnou zásilku v ceně 178 Kč jsme odepsali a na zákaznickém čísle 5311174, které je evidováno na pana Zdeňka Šťastného neevidujeme k dnešnímu dni žádnou pohledávku.
Zasílání bylo ukončeno a nebudeme expedovat žádné další zásilky.
Děkujeme za prošetření této záležitosti.
Hezký den
Dominika Rathanová
Helvetia Apotheke
Hodnocení:
Komentář: Děkuji za přístup k této záležitosti. Považuji tuto věc za vyřešenou a ukončenou.
s pozdravem
Šťastný Zdeněk