Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
Byla jsem nadšená že se v centru Prahy v Revoluční ulici otevřel obchod Penny. Ale je vlastně k ničemu. Kdykoli tento obchod navštívím, regály, kde má být zlevněné zboží z letáku, zejí prázdnotou. Tak tomu bylo i dnes. Takže tento obchod nesplňuje svoji funkci. Při minulém nákupu,jsem zrovna byla svědkem toho, že příslušník jiné národnosti - Vietnamec vybral takřka vše. Proto se táži, zda je toto možné ? Četla jsem úplně opačnou stížnost jedné zákaznice, která byla rozhořčena nad tím, že si mohla koupit jen 3 balíky vajíček. Naopak by měla pochopit tato omezení, nebo se stane, to co v obchodě Penny v Revoluční, Praha 1, že si vajíčka se slevou už nenakoupí vůbec a nebo niky, protože tam se prodává bez omezení. Dle sdělení pokladníka jsou prý omezení v naší republice protiprávní. Nevím, ale většina řetězců má tato omezení a je to v pořádku.
Omezit počet kusů zlevněného zboží při prodeji a nebo slevy v Penny Revoluční vůbec neposkytovat.
|
Tweet |
Prodejce je oprávněn určit limit na nákup určitého druhu výrobku, pokud je toto zboží v akci, jelikož je jeho povinností zboží v akci mít po určitou dobu dostupné většímu množství spotřebitelů. Prodejce je však zároveň povinen o této skutečnosti dostatečným a prokazatelným způsobem spotřebitele informovat. O této skutečnosti (úrovni nákupních podmínek) musí být kupující informován, a to nejen v letáku, ale zřetelně i při prodeji. V opačném případě by mohl být postihnut Českou obchodní inspekcí za správní delikt.
Stanovením tohoto omezení u zboží atraktivního pro větší okruh spotřebitelů (zboží v akci) se totiž prodejci snaží dostát své povinnosti zajistit po celou dobu trvání akce dostatek akčního zboží pro všechny zákazníky. V opačném případě by prodejce mohl čelit sankci za vábivou reklamu, která zákazníky na slevy naláká, avšak skladové zásoby zájem zákazníků nepokryjí ani při zahájení akce. Zákaz vábivé reklamy obsahuje příloha č. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, na kterou odkazuje jeho § 5 odst. 3.
Je-li toto omezení uvedeno u nabídky zboží v reklamním letáku a na štítku u zboží vystaveného na regálu, pak je spotřebitelům činěna veřejná nabídka na uzavření kupní smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to nabídka za stanovenou cenu, ale i za podmínky omezeného počtu kusů na jednu osobu. Teprve vložením zboží do nákupního košíku projevuje zákazník souhlas (přijetí nabídky), což si ovšem do zaplacení kupní ceny na pokladně může rozmyslet. Zaplacením kupní ceny je dovršen proces uzavírání kupní smlouvy a teprve tehdy se stává vlastníkem zboží v souladu s § 2160 odst. 2 téhož zákona.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.