Společnost


RONICA, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9678Penále za neodečtení energií v bytě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.02.2016, před 9 lety

Tomáš Kouba

Znění stížnosti

V lednu tohoto roku jsem neumoznil pristup do bytu pro odecet spotreby energii. Dostal jsem email, ve kterem me fy Ronica (pres predsedu naseho SVJ) upozornuje, ze v pripade, ze odecet neprobehne bude postupovat podle 372/2001 Sb
Za nahradni termin odectu firma uctuje 350 Kc.

S timto postupem nesouhlasim z nasledujicich duvodu:

1) 372/2001 Sb. je od 1.1.2016 zrusena
2) Informovani o datu odectu bylo velmi spatne - listek na dverich ve velkem panelovem dome. Ve schrance postovni ani emailove nebylo nic.
3) V telefonickeho rozhovoru se zastupkyni firmy mi bylo sdeleno, ze v pripade, ze se odecet neuskutecni, bude rozuctovani vytvoreno na zaklade podlahove plochy a prumerne spotreby. K tomu jeste bude zapocitano penale (ktere dle meho nazoru nema oporu v zakone) a pripadny preplatek mi v pristim vyuctovani (za rok) nebude vracen.

Bylo mi tedy doporuceno domluvit si nahradni termin a zaplatit 350 Kc za vyjezd technika.


Produkt

Odecet spotrebovaneho tepla, vody, teple vody.


Požadované řešení

Sleva na vyjezd technika. Pri pristi roky: informovani o terminu odectu emailem pripadne dopisem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.2.2016 14:55, před 9 lety

Dle § 7 odst. 2 vyhlášky Ministerstva pro místní rozvoj č. 269/2015 Sb. o rozúčtování nákladů na vytápění a společnou přípravu teplé vody pro dům se rozúčtování a vyúčtování nákladů na vytápění a nákladů na poskytování teplé vody mezi příjemce služeb za zúčtovací období, které započalo přede dnem nabytí účinnosti této vyhlášky (1. 1. 2016), provede podle vyhlášky č. 372/2001 Sb., ve znění účinném přede dnem nabytí účinnosti této vyhlášky, a to i v případě, že zúčtovací období skončí po nabytí účinnosti této vyhlášky.

Pokud dle vyhlášky č. 372/2001 Sb. neumožní konečný spotřebitel instalaci měřičů tepelné energie nebo indikátorů vytápění (dále jen „měřiče“), nebo přes opakované prokazatelné upozornění neumožní jejich odečet, nebo je ovlivní, činí v daném zúčtovacím období u tohoto konečného spotřebitele spotřební složka nákladů 1,6 násobku průměrné hodnoty spotřební složky nákladů připadající na 1 m2 započitatelné podlahové plochy zúčtovací jednotky. Při výpočtu se postupuje podle přílohy č. 2 k vyhlášce č. 372/2001 Sb.

Společnost pověřená společenstvím vlastníků jednotek k výkonu činnosti stanoveného vyhláškou č. 372/2001 Sb. tedy v případě sporu musí prokázat, že spotřebitele o plánovaném odečtu údajů z měřičů informovala a to opakovaně. Teprve pokud by tak učinila a současně pokud by spotřebitel neumožnil odečet měřičů, může vyúčtování sestavit dle § 4 odst. 7 vyhlášky č. 372/2001 Sb. nebo požadovat náhradu nákladů za dodatečný odečet, pokud by spotřebitel na tento dodatečný odečet přistoupil. Jiné poplatky/penále si společnost účtovat nesmí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2016 15:25, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.