Společnost


LAMA energy a.s.

Počet nahlášených stížností:38
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9681Neoprávněně naúčtovaný poplatek za žárovky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
10.02.2016, před 9 lety

Jiří Fišar

Znění stížnosti

Vážení,
píši na základě zhlédnutí programu Černé ovce. Rovněž, jako p. Karkoška z Ostravy jsem obdržel fakturu na uhrazení "darovaných" žárovek na částku 3 146,- Kč. Mým problémem od odstoupení od smlouvy s jmenovanou společností bylo to, že pracovnice firmy se nedokázala domluvit se společností Bohemia energy. Problém byl v tom, že elektřina je psaná na manželku a plyn na mě. Několikrát mě volali, že potřebují List vlastnictví či Nájemní smlouvu. Toto jsem nepovažoval za nutné, protože Bohemia energy mi na můj dotaz oznámila, že veškeré údaje uložené u nich jsou v pořádku. Proto jsem pracovnici společnosti LAMA řekl, že bude pravděpodně lepší, když smlouvu zrušíme. Ona mi řekla, že ano. Na její žádost jsem odeslal vyplněný formulář odstoupení od Smlouvy a písemně mi bylo zděleno, že podle par. 11a odst. 2 zákona č. 458/2000 Sb s okamžitou platností ukončují veškeré úkony. Nikde žádná zmínka, že bych měl platit žárovky. Ani jsem nikdy nepodepsal nějakou smlouvu o žárovkách. Pouze po několika dnech při doručení žárovek jsem podepsal, jak mi zdělil kurýr, lístek velikosti pohledu, potvrzení o převzetí žárovek.
Smlouvu o žárovkách se společností BLUE OCEAN Management s.r.o.jsem nikdy nepodepsal. Na obdržené faktuře mě nejen zarazila cena oněch zmíněných žárovek, ale i to, že zde nebylo zboží rozepsané podle ceny,(pouze soupis druhů)a úhrnná částka. Za 5 ks zaplatit 3 146,- Kč mě připadalo dost přehnané. Proto jsem na internetu vyhledal ceník společnosti BLUE OCEAN, která tyto žárovky prodává.
Zde jsou uvedené ceny dle jejich ceníku. Vypsal jsem všechny ceny podle uvedených druhů, neboť jako laik těžko poznám, o jakou žárovku se přesně jedná.
PHILIPS LED (25W)E14: 135,- 135,- 125,- 225,- 225,- 150,- Kč
PHILIPS LED (40W)E27: 169,- 139,- 129,- 299,- 115,- 245,- 133,- 199,- Kč
PHILIPS LED 9,5W (60W) E27: 129,- 169,- 245,- 169,- Kč
PHILIPS LED (40W)E27: 142,- 139,- 129,- 299,- 115,- 245,- 133,- 199,- kč
PHILIPS LED (25W)E14: 135,- 135, 125, 225,- 225,- 150,- Kč
Když sečtu ty nejvyšší ceny, výsledek je tento:
225Kč + 299Kč + 245Kč + 299Kč + 225Kč = 1 293,- Kč
Rozdíl cen podle jejich ceníku a podle faktury činí: 1 853,- Kč
Tento rozdíl je podle mého mínění velmi zarážející zavání lichvou, neoprávněným obohacováním, ba dokonce podvodem.
Vážení, velmi Vás prosím o Vaše vyjádření a hlavně o radu, jak mám dále postupovat.
Děkuji předem a jsem s pozdravem
Jiří Fišar


Produkt

Neoprávněné placení faktury za žárovky, viz podrobnosti výše


Požadované řešení

Neplacení faktury, protože ukončení smlouvy bylo víceméně ze strany společnosti LAMA.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2016 14:29, před 9 lety

Bylo-li odstoupeno od smlouvy o dodávkách energie, ruší se také kupní smlouva, neboť tato smlouva je na smlouvě o dodávkách energie závislá. Závislá smlouva je smlouva, na základě níž získává spotřebitel zboží nebo služby, které souvisejí se smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory, a toto zboží nebo služby jsou poskytovány obchodníkem nebo třetí stranou na základě ujednání mezi uvedenou třetí stranou a obchodníkem.

Závislost smluv spatřujeme v podmíněnosti stanovení ceny zboží na trvání smlouvy s třetí stranou. Mimo to byly smlouvy sjednány ve stejný okamžik a zprostředkování obou smluv zajistil obchodní zástupce jedné společnosti. Právní jednání se posuzuje podle svého obsahu a má-li být určitým právním jednáním zastřeno jiné právní jednání, posoudí se podle jeho pravé povahy.

Pokud byla smlouva takto ukončena, ruší se od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy zrušením smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky a zároveň povinnost vrátit přijaté zboží. Je vhodné o tomto informovat společnost a žádat vrácení peněžních prostředků (z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučený dopis poštou - nejlépe s dodejkou ponechat si kopii dopisu). Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má možnost obrátit se Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o uzavření smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2016 15:21, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.