Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#9686Stočený tachometr

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

22 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.02.2016, před 9 lety

Michal Duchoň

Znění stížnosti

Dobrý den, zakoupil jsem vůz Peugeot 407 sw rok výroby 2007, najeto cca 147 tis km, prodejce mi říkal že stav a kilometry odpovídají ceně vozu a to 150 000 , nedávno jsem si udělal certifikát od společnosti cebia , kde se zjistilo, že vůz neměl 147 tis km ale 195 tis km , takže bylo stočeno téměř 50 tis km. A to už ta cena vozu vůbec neodpovídá s vozem jsem měl furt problémy snažil se je vyrozumět , pořád mi vše odpálkovali se slovy že je to opotřebení vozu ale jak se ukázalo to není jen opotřebením ale tím že mi bylo zatajeno skutečný stav tachometru, od mechanika i důkaz při kontrole , že byla otevřená řídící jednotka že se v systému někdo hrabal. Požaduji vrátit peníze za vůz protože o něj nemám zájem 150 000 za takový vůz je nereálná částka. Byl jsem okraden i podveden.


Požadované řešení

Požaduji vrácení 150 000 , nechci vrátit peníze za opravy které jsem do automobilu vložil ani za nové pneu a disky v tomhle budu férový já , chci jen zpátky peníze za automobil.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.2.2016 10:43, před 9 lety

Je-li rozdíl v počtu uvedených a skutečně najetých kilometrů spíše menší, může spotřebitel požadovat slevu z kupní ceny. A to z důvodu takzvaného nepodstatného porušení smlouvy či nesplnění jakosti při převzetí.

Pokud je však zjištěný rozdíl v řádech desetitisíců kilometrů, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Jedná se totiž o porušení smlouvy podstatným způsobem, protože prodávající věděl či musel vědět, že kdyby zákazník měl pravdivou informaci o počtu najetých kilometrů, daný automobil by si vůbec nekoupil.

Pokud by se prodávající odvolával na ujednání ve smlouvě, kterým vylučuje či omezuje svoji zákonnou odpovědnost za nesoulad uvedeného stavu tachometru se skutečným stavem, může spotřebitel argumentovat tím, že se jedná o zakázané ujednání, ke kterému se vůbec nepřihlíží. Ve smlouvách uzavřených se spotřebitelem jsou zakázaná ujednání dle § 1814 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, tudíž se k nim podle § 1815 téhož zákona nepřihlíží a nemají žádné právní účinky

Požadavek na vrácení kupní ceny z důvodu vady zahájí klasické reklamační řízení a prodávající o něm musí rozhodnout a o výsledku vás vyrozumět nejpozději do 30 kalendářních dnů.

Vzhledem k tomu, že přetočení tachometru při prodeji ojetého automobilu lze kvalifikovat jako trestný čin podvodu nebo poškozování spotřebitele, lze se obrátit také na státní zastupitelství nebo Policii ČR a podat trestní oznámení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.2.2016 14:04, před 9 lety

Vážený pane Duchoni,
pošlete mi prosím nějaké identifikátory vozu, abych si případ mohl dohledat- žádný podobný prodej za poslední rok v databázi nemáme. Děkuji, Vojtěch Toráč.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.2.2016 14:29, před 9 lety


Michal Duchoň

SPZ 8U25609

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.2.2016 15:40, před 9 lety

Vážený pane Duchoni,
chápu to správně, že jste vůz koupil před více než rokem, v předávacím protokolu byl upozorněn na nesoulad kilometrů a nyní po roce chcete vůz vrátit a získat zpět celou kupní částku? V souladu mj. s předávacím protokolem k vozu společnost takový požadavek zamítá. Vojtěch Toráč

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.2.2016 08:11, před 9 lety


Michal Duchoň

chápete to správně ale za prvé vůz jsem reklamoval hned po dvou měsících na vadné turbo, někdo z vašich kolegů mi řekl je to opotřebením vůz má najeto 147 tis km , dobře chápu, za druhé jsem zjistil vadné vstřiky opět stejné tvrzení opotřebením ale není to opotřebením na 147 ti km protože je stočený tachometr , nechci vrátit celou částku ale chci slevu z kupní ceny protože ten vůz neodpovídal ceně 150 000 Kč, MOŽNÝ NESOULAD uvedené v kupní smlouvě je podle občanského zákoníku neplatný jedná-li se o přetočený tachometr , jde o rozpor z kupní smlouvou a oklamání a poškození spotřebitele. Za druhé jeden z vašich kolegů mi do telefonu řekl , že jste moc dobře věděli že na voze je stočený tachometr , takže to není žádný možný nesoulad !! Ale při koupi vozu oklamání a zatajování což už je trestný čin. Pokud to odmítáte řešit jako vždy podávám na vás trestní oznámení! Požaduji pouze slevu z kupní ceny! Jinak jsem v kontaktu se medií stačí se jen domluvit a vy si uděláte špatnou reklamu pro zákazníky. Vaše chování se mi už přestává líbit. Člověk něco reklamuje vy mu to zamítáte a pak se zjistí stočený tachometr o kterém prodávající věděl , ale nikde slovně nikoho neupozornil beru to jako podvod.!!!!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.2.2016 09:52, před 9 lety

Má-li prodávaná věc vadu, musí prodávající spotřebitele na tuto vadu upozornit a zároveň sdělit, o jakou vadu se jedná, není-li to zřejmé již z povahy prodeje. Údaj na tachometru je jednou z hlavních vlastností věci, jež hraje důležitou roli při rozhodování spotřebitele, zda uzavře kupní smlouvu. Pokud prodávající nemůže garantovat stav počtu ujetých kilometrů vozidla, musí na to spotřebitele upozornit již před uzavřením kupní smlouvy (v souladu s § 1811 odst. 2 písm. b) občanského zákoníku). Obecné ustanovení v předávacím protokolu „SKUTEČNÝ STAV UJETÝCH KM - MOŽNÝ NESOULAD – BEZ GARANCE“ nepovažujeme za dostatečné informování spotřebitele o vlastnostech prodávaného zboží.

Není-li si společnost jistá, zda údaj na tachometru vozidla odpovídá skutečnosti, neměla by jej při nabízení vozidla k prodeji uvádět (a zároveň spotřebitele informovat, proč jej neuvádí) a pokud jej uvádí, měla by přímo u tohoto údaje uvést, že stav ujetých kilometrů není možné garantovat. Informaci o možném nesouladu je také nutné uvést přímo v kupní smlouvě (ne v dokumentu, který je součástí kupní smlouvy; např. není možné na tuto informaci odkazovat do obchodních podmínek - dle § 1753 občanského zákoníku by bylo takové ustanovení neúčinné). Navíc ujednání, že stav tachometru nelze garantovat, považujeme za nepřiměřené a k nepřiměřeným ujednáním se nepřihlíží.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.2.2016 18:08, před 9 lety

Vážený pane Duchoni,
podle našeho názoru jste byl o parametrech vozu informován dobře, vůz odpovídal své prodejní ceně. Společnost setrvává na svém zamítnutí. Vojtěch Toráč

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.2.2016 18:23, před 9 lety


Michal Duchoň

no to asi těžko, o stočeným tachometru jste věděli a ústně mě nikdo neinformoval před podpisem kupní smlouvy !!!!!! A cena neodpovídala stavu . Nechcete to řešit? Podávám trestní oznámení a sejdeme se teda u soudu a v televizi! Ať lidi vidí jaký jste podvodníci atd. Vůz s najetím o 50 000 km více nemohl stát 150 tis když za 150 tis tam stál vůz o rok mladší s najetím 137 km Takže to na mě vůbec nezkoušejte. Vědět, že vůz má stočeno určitě si ho nekoupím a to že je v protokolu napsán možný nesoulad je podle občanského zákoníku neplatný !!!!!!!!!!! Znova žádám o slevu z kupní ceny jak ne budu to řešit s policií ČR. Hovor kde se uvádí , že jste o tom věděli ale slovně jste mě nikde neinformovali mám nahraný!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.2.2016 09:37, před 9 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost. Nebude-li však v rámci služby VašeStížnosti.cz možné dosáhnout dohody, mohou se strany sporu obrátit na soud, který rozhodne, kdo je v právu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.3.2016 11:52, před 9 lety

Vážený pane Duchoni,
máte samozřejmě právo řešit situaci dle svého uvážení. Otázka, kolik má stát jaký vůz, není otázka nějakých tabulek- společnost jeho výkupní i prodejní cenu přizpůsobila skutečnosti možného nesouladu uváděných kilometrů, což jste stvrdil i svým podpisem. Toto je z naší strany vše, děkuji. Vojtěch Toráč

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.3.2016 06:53, před 9 lety


Michal Duchoň

Vy mě na to máte upozornit před podpisem kupní smlouvy což jste neudělali a na víc pan Jandáč mi do telefonu řekl , že jste o stočeném tachometru moc dobře věděli a tím to beru jako trestný čin. A podle zákona mám nárok na slevu z kupní ceny kterou také budu stále chtít. Vy to nechcete řešit dobře sejdeme se u soudu a před kamerami .

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.3.2016 08:53, před 9 lety

Jelikož mezi stranami sporu není možné prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz dosáhnout smírného řešení, stížnost uzavíráme. Spor je případně možné řešit v občanskoprávním soudním řízení.

V případě potřeby další právní konzultace se stěžovatel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.