Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
V SO 6.2. jsem koupila v Alza.cz Praha 9, Do Čertouz 1 televizi za 13520Kč, obj.č.157846740 a platila hotově v automatu hned za dveřmi.
Dne 2.2. jsem dostala ze stejné provozovny SMS že při nákupu nad 2000K ziskam slevu 200K, SMS mám ukázat obchodníkovi.
Nikde před automatem ani v SMS nebylo upozorněni, ze nejdříve mam jit k obchodnikovi, ani tam nikdo nikde nebyl, pouze ten automat.
Zaplatila jsem tedy hotove v automatu, asi po 10 minutach se objevil obchodnik, kterým mne bylo sdeleno, ze uz slevu 200K nemohu dostat, protože jsem nejdříve mela jit k obchodnikovi.
Po zavolani vedouci mne tato sdelila, za by bylo mozne objednavku stornovat a udelat novou a znovu si další den prijet pro jinou televizi, pak bych mohla dostat avizovanou slevu.
Tomu jsem snad ani nechtěla verit, a odmitla jsem, na to nemam cas ani peníze na benzin atd.
Jelikoz jsem se nikde nemela moznost dozvědět, za mam jit nejdříve k obchodnikovi a ani tato moznost nebyla realizovatelna - nebyl tam nikdo, kdo by se se mnou vůbec bavil, prosim o napravu a zpravu, jak a kde si mohu vyzvednout svoji, vámi avizovanou slevu 200Kč?
Podotykam, ze v Holešovicke prodejne je jako první k dispozici obchodnik, zadny automat tam není, takze me jina moznost ani nenapadla!
Jsem velmi zklamana timto pristupem a
vase SMS me pripada jako klamava reklama, kterou si rozhodne nijak reputaci nepolepšíte!
S pozdravem a za kladne vyrizeni dekuji
Nevřalová Olga,
Sdelte mi, prosim, pomoci mailu nebo SMS, jak a kde mohu dostat vámi avizovanou slevu. Dekuji Nevřalová Olga
|
Tweet |
Pokud společnost deklaruje určitou zvláštní nabídku formou reklamy, jinak zveřejněné akce (například se zavazuje poskytnout svým zákazníkům slevu na nákup zboží určité hodnoty) a zákazník podmínky této inzerované zvláštní nabídky, akce beze zbytku naplnil, pak je podnikatel povinen poskytnout spotřebiteli uvedenou výhodu. Učiněná nabídka nebo poskytnutá informace společnost zavazuje.
V opačném případě by se mohlo jednat o klamavou obchodní praktiku. Klamavou obchodní praktiku definuje § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Takovou praktikou je jednání podnikatele vůči spotřebiteli, které je v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil.
V daném případě tedy záleží na přesné formulaci podmínek pro poskytnutí oné zvláštní výhody. Pokud by byla možnost poskytnutí slevy zákazníkovi formulována slovy "při nákupu zboží nad 2000,- Kč", měl by spotřebitel uplatnit slevu skutečně při nákupu zboží, tedy při uzavírání kupní smlouvy. Zaplacením kupní ceny je dovršen proces uzavírání kupní smlouvy a tehdy se stává spotřebitel vlastníkem zboží v souladu s § 2160 odst. 2 téhož zákona.
Vážená paní Nevřalová,
ráda pro Vás situaci prošetřím. Podle Vašich údajů se mi však nepodařilo dohledat zmíněnou SMS zprávu. Prosím, můžete mi zaslat její přesné znění včetně odesílatele ideálně jako printscreen obrazovky telefonu?
Předem moc děkuji a přeji pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Hodnocení:
Komentář: Alza.cz vyřešila moji stížnost během asi 3 dnů a po dohodě mně zaslala mnou reklamovanou částku za slíbenou SMS-slevu na můj účet.