Počet nahlášených stížností: | 9 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14. 10. 2015 jsem zakoupil tablet přes eshop opavské pobočky.
Dne 8. 1. 2016 jsem tablet reklamoval (nereagoval na dotek, sám si otevíral aplikace + plastový kryt v části usb se oddělával). Reklamace proběhla v ostravské pobočce, kde jsem podepsal reklamační protokol s č. 163400017. Sdělili mi, že tablet musí zaslat na opavskou pobočku. Na reklamačním protokolu je napsáno: vystavení reklamace 8. 1. 2016, vyřídit do 7. 2. 2016.
Celých 30 dní ticho...
Dne 8. 2. 2016 jsem napsal email přímo na opavskou pobočku s dotazem, co se děje s mým zbožím.
Dne 9. 2. 2016 mi odepsali, že tablet je v servisu pod číslem 165300046, a jakmile bude opraven, zašlou mi ho nazpět.
Odpověděl jsem 9. 2. 2016, že promarnili zákonem stanovenou 30 denní reklamační lhůtu a porušili minimálně zákon o ochraně spotřebitele, a že chci odstoupit od kupní smlouvy a požaduji navrácení kupní ceny na můj bankovní účet.
Dne 10. 2. 2016 žádná odpověď.
Dne 11. 2. 2016 žádná odpověď.
---
Ve zkratce: Tablet používaný necelé 3 měsíce. Reklamace tabletu od 8. 1. 2016 - stále je v servisu, k dnešnímu datu to činí 34 dní.
Tablet Asus EEE Pad Transformer TF300T + dock
Navrácení kupní ceny na bankovní účet.
|
Tweet |
Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Odstoupení od smlouyv doporučujeme zaslat prodávajícímu písmně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. K jeho formulaci je možné využít tento volně dostupný vzor: https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.