Počet nahlášených stížností: | 109 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dnes jsem jela, spolu s dalšími asi třiceti cestujícími, z Chomutova do Kadaně (spoj dále pokračuje do Podbořan), který z chomutovského autobusového nádraží měl odjet v 10:35. Pan řidič František M. přijel s autobusem v 10:49 a to až poté, kdy jsem volala 2x na dispečink a chtěla vysvětlení. Bylo mi řečeno, že pan řidič už jede a že na autobusovém nádraží bohužel nebyl jiný volný autobus. To je lež, jelikož tam stáli dva prázdné autobusy které mohli vyjet. Když jsem si u pana řidiče koupila jízdenku do Kadaně, slušně jsem se ho zeptala, proč přijel pozdě, že kvůli tomu nestihnu navazující spoj do Klášterce nad Ohří, a jeho odpověď? "To vám nemusím vysvětlovat, běžte do vozu." Do Prunéřova jel jako šílený, určitě to bylo víc jak 80 km/h, skoro nevybral zatáčku k elektrárně.
Spoj Busline Chomutov-Podbořany, odjezd 10:35, spoj 113 řidič František Mifftek
Požaduji minimálně vysvětlení, proč byl spoj opožděn (zda kvůli vadnému autobusu, nebo že řidič přišel pozdě k vozu).
Dále požaduji prošetření jízdy pana řidiče a také jeho chování vůči cestujícím.
|
Tweet |
Dopravce je povinen v zájmu řádné péče o cestující při poskytování přepravních služeb zejména zajistit podávání informací o jízdních řádech, o tarifu a o vyhlášených přepravních podmínkách, a to na místech určených pro styk s cestujícími a oznamovat zpoždění spoje, a to ve vozidle a ve stanici, jsou-li vybaveny informačním zařízením pro cestující, je-li zpoždění 10 minut a více oproti jízdnímu řádu; to neplatí pro městskou hromadnou dopravu.
Ustanovení § 2553 občanského zákoníku stanoví, že jedná-li se o pravidelnou přepravu osob, stanoví přepravní řády, jaká práva má cestující vůči dopravci, nebyla-li přeprava provedena včas. V tomto případě je tedy třeba vycházet z přepravního řádu společnosti.
Stížnosti směřující vůči nedodržování jízdních řádů je vhodné a účelné směřovat přímo na konkrétního dopravce prostřednictvím jeho zákaznické telefonní linky či webového formuláře na stránkách http://www.busline.cz/cz/napiste-nam.html.
Zaměstnanec dopravní společnosti jedná za společnost, která by měla mít zvýšený zájem na jeho slušném jednání se zákazníky a řádném plnění pracovních povinností. Z tohoto důvodu doporučujeme obrátit se se stížností přímo na společnost, která by měla přijmout účinná opatření k nápravě.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.