Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#9715Vylomený konektor - zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 24 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.02.2016, před 9 lety

Zora Rezlerová

Znění stížnosti

Koupila jsem od společnosti Alza tablet značky Asus, tento se po čase přestal nabíjet (víc než 6 měsíců od koupě, dosud v záruce). Byl přijat na opravu , bez viditelného mechanického poškození, jak uvedeno na výdejce. Za nějaký týden jsem obdržela oznámení, že se jedná o vylomený konektor, což je mechanické poškození, na které se záruka nevztahuje, nabídli mi opravu v ceně 2,530.95 Kč. (Původní cena tabletu byla 3015 Kč.) Tento návrh jsem odmítla a protestovala, zaslali mi fotografii, profesionál na ní patrně něco vidí, (možná přerušené kontakty?), já vidím pouze to, že konektor není ani trošku vylomený, sedí rovně na místě, nevidím žádné stopy brutálního zacházení, jsem ovšem laik. Dále mi vysvětlili, že k poškození může dojít nadměrným tlakem nebo špatnou manipulací při zastrčeném konektoru. Uvědomila jsem si, že po koupi tabletu jsem byla překvapena, že koncovka kabelu nabíječky klade při zasouvání dost velký odpor, a ještě větší při vytahování. Zatímco u mobilního telefonu, který mám již řadu let, to jde zcela hladce. Byla to však originální nabíječka, takže jsem se domnívala, že je to tak v pořádku. Časem se to poněkud zmírnilo (trny na koncovce kabelu nabíječky se časem obrousily), dosud je to však patrné. Konektor není uvolněný nebo pokřivený, ani koncovka kabelu není deformovaná, takže se mi to jeví tak, že při každém použití nabíječky byl konektor mírně namáhán (čemuž se nedalo vyhnout), až toho ty kontakty uvnitř měly dost. Když jsem si byla neopravený tablet vyzvednout, předvedla jsem zasunutí – vysunutí nabíječky technikovi, který mi ho vydával, ten sice souhlasil, že se to poněkud zadrhává, ale když jsem žádala, aby byl tablet odeslán znovu na servis i s nabíječkou, aby to viděli a posoudili, sdělil mi, že by se jednalo o placenou diagnostiku, což by mě přišlo až na 1400 Kč. Doporučil mi napsat na Alzu stížnost na neuznanou reklamaci, což jsem učinila. Dostala jsem odpověď, že litují, ale nic nezmohou proti vyjádření autorizačního servisu.
Podívala jsem se na internet, najdu-li tam podobný případ. A užasla jsem, kolik jich je. Vylomený konektor je druhou nejčastější závadou, na niž se nevztahuje záruka. První místo drží prasklý displej, tam je zamítnutá reklamace pochopitelná. Ale míru namáhání konektoru zákazník neovlivní, tady záleží jednak na tom, jakou silou lze koncovku zasunout a vyjmout, za druhéna tom, jak je konektor ukotven, jak pevné jsou následné kontakty, prostě jak to všechno drží pohromadě. Stejně postižených zákazníků jsou doslova mraky. Jsou zcela bezmocní, cena opravy se blíží ceně nového tabletu, takže je to nerentabilní. Údajně je nutno vyměnit celou základní desku, proto tak draho. Postižený má možnost se obrátit jinam, řada opraven to nabízí, za cenu něco přes 1000 Kč (kupodivu bez výměny základní desky), tím však ztrácí právo na záruku. Cui bono? řekl by Hercule Poirot. Je to naprosto skvělá závada z hlediska výrobce a prodejce. Záruka neplatí, cena opravy je blízká ceně nového tabletu. Se zájmem jsem si přečetla jeden z těchto případů, kdy se technik vyjádřil (rovněž Alza, v Plzni): Měla jste si koupit pojištění, tato závada se objevuje často.
Jistě, to je taky příjemný bonus pro prodejce, pojištění ke každému prodeji. Mám podezření, že jde o tzv. kurvítko, součástku, která záměrně omezuje životnost výrobku. Možná by stálo za to se tím zabývat v širším horizontu.


Produkt

Tablet ASUS MeMO Pad HD 7ME173X 16GB bílý, sériové číslo E2OKCY131791


Požadované řešení

Oprava tabletu bezplatně v rámci záruky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2016 14:43, před 9 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.2.2016 16:17, před 9 lety

Vážená paní Rezlerová,

děkuji za Vaši zprávu. Prověřovala jsem Vaše reklamace a vyjádření autorizovaného servisního střediska. To analýzou přístroje dospělo ke stanovisku, že uvedené poškození vzniklo mechanicky.

Velmi mě mrzí, že nemohu v případě Vaší reklamace poskytnout příznivější závěr, než již přineslo vyjádření autorizovaného servisního střediska. Jako možnost v tomto případě vidím shodně s pracovníky portálu dTest obrátit se s protokolem z reklamace na soudního znalce.

Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.2.2016 17:18, před 9 lety


Zora Rezlerová

Vážená paní Petrů,
je to pěkné psaní, vlídné a empatické, ale mám bohužel pocit, že jste si mou zprávu nepřečetla. Samozřejmě že jde o mechanické poškození, bezpochyby k tomu nedošlo černou magií ani zásahem blesku. Zasunutí a vysunutí nabíječky je mechanická činnost a nelze se jí vyhnout, neboť pokud tablet používáte, nabíjet musíte. Životnost připojení konektoru však závisí na tom, jak je touto činností mechanicky namáhán, tj. jaký odpor je třeba při zasunutí/vysunutí opakovaně překonat a jak je proti tomu připojení kontaktů ke konektoru odolné. Servisní středisko analýzu neprovedlo, nabíječka (příslušenství tabletu při koupi) u nich nebyla, ani o ni neprojevili zájem. Fotografie otevřeného tabletu, kterou mi zaslali, je takové kvality, že nelze rozeznat, co je poškozeno, z neostrých obrysů je však patrno, že konektor není vychýlen, vytažen, zatlačen nepřiměřenou silou. Domnívám se, že Alza má techniky s dostatečnou odborností, aby dokázali záležitost posoudit a zákazníkovi je odpovědný prodejce. Zkuste vy provést analýzu stížností vašich zákazníků, jaká je četnost zamítnutých reklamací na tuto závadu a vůbec jak často se tato závada u vámi prodávaných přístrojů vyskytuje. Už se těším, kolik se těch nešťastníků najde na Facebooku.
Rovněž děkuji za pochopení.
Rezlerová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.2.2016 10:02, před 9 lety

Jak již bylo uvedeno výše, bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.7.2016 20:41, před 9 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.