Společnost


ASUS COMPUTER Czech Republic s.r.o.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9723Ultrabook ASUS - servis záměrně označil plně funkční SSD disk za vadný!

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 5 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.02.2016, před 9 lety

René Kaleta

Znění stížnosti

Dne 9.1.2016 po telefonickém rozhovoru s rekl.linkou ASUSU jsem odeslal Ultrabook ASUS Zenbook Prime UX31A-R4003P s.n.CCN0CJ441734497 k reklamaci s poruchou zcela nefunkční klávesnicí a sekajícím se touchpadem.Jelikož byly Vánoční svátky, tak jsem ultrabook reklamoval začátkem roku a jen pár dní po vypršení 2 leté zár.doby,zakoupil jsem ho 22.11.2013 technikovi jsem to vysvětlil, ale reklamace mi stejně nebyla uznaná.Byla mi nabídnuta placená oprava, kde mi navíc k výměně klávesnice označili nefunkční SSD 256GB disk.Odsouhlasil jsem pouze opravu (výměny) klávesnice a nesouhlasil s výměnou SSD.Po doručení ultrabooku ze servisu jsem okamžitě otestoval SSD disk programem HD Tune Pro, zdali nejsou na disku vadné sektory a stav disku a status "zdraví" disku, který prověří jeho základní funkční vlastnosti.Veškeré testy dopadly bez problému a disk je 100% funkční a bez chyb.Oslovil jsem servis Asus a požádal je vysvětlení, proč mi byla nabídnuta výměna SSD disku, když nevykazuje chyby a požádal je o jejich záznam testu a vysvětlení, proč za nový SSD požadují neuvěřitelných 8.927Kč. Servis mi na mé konkrétní otázky neodpověděl, mlží a výsledek testu s důkazem o vadném disku nedoručil. Celková suma za opravu by se vyšplhala na 10.395Kč. Mám důvodné podezření, že mi servisem bylo záměrně, neoprávněně navýšená cena opravy. Měl jsem být vědomě poškozen a uveden v omyl. Viz.níže


Ceník se specifikacemi a cenou umístěný níže uvádí náklady nutné pro provedení Vámi požadovaného servisního zásahu.
Part number Popis Cena (CZ Koruna neobsahuje DPH) Cena (CZ Koruna obsahuje DPH)
03B03-00041500 SSD SATA3 256GB SF UTHIN MI 7,378.16 8,927.57
0A001-00230400 POWER ADAPTER 45W19V 256.82 310.75
0KNB0-3624CZ00 KEYBOARD 285MM BL WOF/M(CZ) 256.08 309.86
Manipulační poplatek 700.00 847.00
Celkem 8,591.06 10,395.18


Produkt

ASUS Zenbook Prime UX31A-R4003P , s.n.CCN0CJ441734497 RMA číslo:CZA1612858


Požadované řešení

V 99% případu si zákazník nedokáže ověřit pravdivost tvrzení servisu.Vzhledem k chování servisu si myslím, že nebudu ojedinělý případ, kdy zákazníka uvedou v omyl.Požaduji o prošetření tohoto konkrétního případu,aby v budoucnosti již nedošlo k dalšímu pochybení.
A vrácení manipulačního poplatku, který neměl být účtován.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.2.2016 12:46, před 9 lety

Právní vztahy založené kupní smlouvou uzavřenou před 1. lednem 2014 upravuje zákon č. 40/1964 občanský zákoník. Ten v § 620 stanoví, že při prodeji spotřebního zboží je záruční doba 24 měsíců. Pokud tedy byla reklamace uplatněna po této záruční době, mohla společnost reklamaci odmítnout. V tomto případě tedy společnost postupovala po právu.

Byl-li při nabízení služeb použit nepravdivý údaj, jedná se o nekalou obchodní praktiku. Obchodní praktika je nekalá, je-li jednání podnikatele vůči spotřebiteli v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Za porušení zákazu používání nekalých obchodních praktik hrozí podnikateli pokuta za správní delikt a to až do výše 5 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že prodávající porušil svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2016 14:52, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.