Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
V červnu 2014 jsem na Alza.cz koupil externí disk Western Digital 2.5". Zboží jsem přebíral na pobočce Brno-střed. Po 1,5 roce se disk porouchal a ztratil jsem všechna data.
Disk jsem reklamoval na pobočce. Při přejímce reklamace mě technik upozornil, že nesedí sériové číslo disku se sériovým číslem uvedeným na daňovém dokladu, nicméně reklamaci přijal. Po měsíci jsem obdržel zamítnutí reklamace právě z důvodu jiného sériového čísla.
Byl jsem si jistý, že u mě k záměně disku nemohlo dojít (jiný disk WD nemám a nikomu jsem ho nepůjčoval). O přehodnocení výsledku reklamace jsem požádal vedoucího pobočky. Ten zjistil, že disk s mým sériovým číslem nebyl nikdy dovezen do ČR. Já jsem následně na stránkách výrobce zjistil, že můj disk byl vyroben koncem roku 2010, tedy tři roky před tím, než se začal tento typ vůbec dovážet do ČR.
Uplatnil jsem tedy reklamaci přímo u výrobce i s popisem celé situace. Výrobce reklamaci uznal s tím, že disk mám poslat do Německa na výměnu (přestože dle sériového čísla měla skončit reklamace v roce 2013).
Externí disk WD 2,5" Elements Portable 1TB černý
Touto cestou žádám o výměnu zboží nebo o vrácení peněz. Mým pochybením bylo pouze to, že jsem si při převzetí zboží nezkontroloval sériové číslo disku. Domnívám se, že to dělá málokdo.
Děkuji za vstřícnost.
|
Tweet |
Pokud prodávající vydal doklad o zakoupení výrobku, musí na něm být uvedeno datum prodeje výrobku, o jaký výrobek se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán, spolu s identifikačními údaji prodávajícího. Neshodují-li se údaje na výrobku s údaji na dokladu, měl by spotřebitel o tom prodávajícího informovat. V daném případě však bude složité prokázat, že se skutečně jedná o kupovaný výrobek, neboť od prodeje již uplynula delší doba. K prokázání této skutečnosti by mohlo posloužit vyjádření výrobce (např. že k pochybení mohlo dojít při přípravě k expedici výrobku).
Reklamovat výrobek je možné pouze u prodávajícího. Nabízí-li výrobce možnost reklamace, je možné ji uplatnit i u výrobce, nejedná se již však o zákonnou reklamaci, ale o nadstandardní službu (spotřebitel například nebude moci žádat náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací, pokud se na tom s výrobce nedomluví).
Vážený pane Hanáku,
situaci jsme spolu shodou okolností řešili nezávisle na tomto portálu. Včera jsem Vám zasílala poslední podrobnosti včetně čísla reklamace, které stačí nahlásit pro okamžité dořešení na místě. Pokud je již vše v pořádku, prosím Vás o uzavření tohoto podnětu.
Předem děkuji a přeji pěkný den,
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Hodnocení:
Komentář: Moje stížnost č. 9724 byla ze strany Alza kladně vyřízena a byly mi vráceny peníze.