Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Níže připojuji mou e-mailovou korespondenci se společnosti drmax, z níž vyplývá mé podezření, že jejich TV reklama o úhradě poloviny doplatku za léky u seniorů a dětí je klamavá. V praxi tomu totiž tak není.
Děkuji za posouzení.
Dobrý den, paní Martiníková,
děkujeme za Vaší odpověď.
Ohledně slevy až 50% na léky hrazené ze zdravotního pojištění ovlivňuje několik faktorů, jako jsou například ceny zboží regulované legislativou, cena distributorů zboží v regionech apod.
Plnou slevu 50% lze poskytnout v případě, že tato sleva nebude vyšší, než je povolená regulovaná obchodní přirážka lékárny. V ostatních případech pacient hradí legislativou povolený minimální doplatek. Výše doplatku pacienta je tedy nastavena na nejnižší možnou cenu.
Děkujeme za pochopení.
S přátelským pozdravem
Iva Kroulová
Zákaznický servis
844 90 99 09
ČESKÁ LÉKÁRNA HOLDING a.s.
Kancelář Praha
Florentinum (budova D)
Na Florenci 2116/15
110 00 Praha 1
www.drmax.cz
Dobrý den.
Vaše odpověď mě neuspokojila, protože:
Než jsem se vydala z místa mého bydliště s receptem do vaší lékárny v Ostravě Porubě, tak jsem si telefonicky zjišťovala, zda lék LUIVAC na předpis máte a jaký je tam doplatek. Byla mi sdělena výše doplatku 394 Kč. Ostatní regule, o nichž píšete, mne nezajímají. Zajímá mě výše doplatku a tu jsem si předem zjistila – 394 Kč. Vaše televizní reklama jasně říká, že seniorům a malým dětem uhradíte polovinu doplatku – nikoliv DO poloviny doplatku. Vaše písemné dělení, že je sleva AŽ 50 % tedy neobstojí. Prosím, poslechněte si vaši TV reklamu a řiďte se podle ní a nepodvádějte zákazníky.
A.Martiníková
From: Dr.Max [mailto:info@drmax.cz]
Sent: Thursday, February 04, 2016 11:52 AM
To: martinikova.a@seznam.cz
Subject: Dotaz.
Dobrý den, paní Martiníková,
děkujeme za Váš e-mail.
Sleva až 50%, kterou znáte z TV reklamy, platí na léky hrazené z veřejného zdravotního pojištění, tj. na léky předepsané lékařem na recept.
Výslednou cenu, která je účtována ovlivňuje několik faktorů, jako jsou například ceny zboží regulované legislativou, cena distributorů zboží v regionech apod.
Z tohoto důvodu je zapotřebí výslednou cenu léku a doplatku i s použitím karty Dr. Max zjistit přímo v dané lékárně, kde se budou léky zakupovat.
Níže zasíláme internetový odkaz na webové stránky Ministerstva zdravotnictví ČR, kde v sekci léky naleznete informace o aktuální výši doplatku a ceně Vámi zvolených léčiv. Ceny jsou orientační a mohou se v lékárnách lišit.
http://www.mzcr.cz
Děkujeme za Vaši přízeň.
S přátelským pozdravem
Pavla Oupická
Zákaznický servis
844 90 99 09
ČESKÁ LÉKÁRNA HOLDING a.s.
Kancelář Praha
Florentinum (budova D)
Na Florenci 2116/15
110 00 Praha 1
www.drmax.cz
____________________________________________________________________
From: Anna Martiníková
Sent: 2016.02.02 22:51:11 (UTC)
To: info@drmax.cz
Subject: Dotaz.
Vážení,
na základě vaší populistické reklamy jsem si ve vaší lékárně v Kauflanduv Ostravě Porubě byla vyzvednout léky a mj. i lék na předpis LUIVAC, který je s doplatkem pacienta. Jela jsem schválně z Klimkovic do OstravyPoruby, abych ušetřila POLOVINU doplatku, jak hlásáte v TV reklamě. Je mi70 let, mám vaši kartu výhod a tak se ptám, proč z ceny léku 394,03 Kč mibylo uhrazeno pouze 117,46 Kč a ne polovina ceny? Vaše reklama je klamavá!!
Prosím, vysvětlete mi to. Děkuji.
AnnaMartiníková
viz výše v popisu stížnosti
Pokud je jejich reklama klamavá, tak by měla být zakázána.
|
Tweet |
Pokud společnost deklaruje určitou zvláštní nabídku formou televizní reklamy, popř. i jinak zveřejněné akce (poskytnutí výhody) a zákazník podmínky této inzerované zvláštní nabídky beze zbytku naplnil, pak je podnikatel povinen poskytnout spotřebiteli uvedenou výhodu v souladu s nabídkou platnou v okamžiku nákupu. Učiněná nabídka nebo poskytnutá informace společnost zavazuje. V daném případě tedy záleží na přesné formulaci podmínek pro poskytnutí zvláštní výhody.
Definici pojmu klamavá reklama lze najít v § 2977 občanského zákoníku. Podle této definice je klamavou reklamou šíření údajů, které souvisí s podnikáním nebo povoláním, sleduje cíl podpořit odbyt movitých nebo nemovitých věcí nebo poskytování služeb, včetně práv a povinností, klame nebo je způsobilé klamat podáním nebo jakýmkoli jiným způsobem osoby, jimž je určena nebo k nimž dospěje, a tím i zřejmě způsobilé ovlivnit hospodářské chování takových osob.
V případech, kdy podnikatel propaguje své výrobky nebo služby dle spotřebitele klamavými tvrzeními, která jsou šířena v televizní či rozhlasové reklamě, může podat podnět k prošetření příslušnému orgánu, kterým je Rada pro rozhlasové a televizní vysílání v případě reklamy vysílané v rozhlase a televizi (Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, Škrétova 44/6, 120 00 Praha 2, tel. 274 813 830, 226 236 000, e-mail: info@rrtv.cz, internetové stránky: www.rrtv.cz, elektronická podatelna: podatelna@rrtv.cz).
Spotřebitel může podat podnět rovněž Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv v případech reklamy na léčivé přípravky, pokud nejde o reklamu televizní nebo rozhlasovou,
Na internetových stránkách společnosti https://kartavyhod.drmax.cz/benefity/detail/1 je uvedena k předmětné reklamní zvýhodněné nabídce následující informace:
Děti do 15 let, senioři nad 60 let a držitelé průkazu ZTP a ZTP/P mají u nás slevu až 50 % z doplatku na léky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.