Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 5.1.2016 jsme si koupili od AAA Auto Praha vůz, který jsme k životu potřebovali, manžel se bez něj nedostane do práce, já k lékařům a s dítětem na cestě se vážně bez auta neobejdeme. Jednalo se o vůz VW Passat 2.5 TDi, chtěli jsme spolehlivé silnější auto, u kterého budeme mít jistotu, že se na něm X let nebude muset nic dělat, pokud budeme jezdit tak jak se má(jak nám bylo od prodejce řečeno, nakonec nám doporučil právě uvedeného Passata)na auto jsme si vzali úvěr, auto pojistili, nechali prolést mechanikem a udělat diagnostiku, vše se jevilo v pořádku. Avšak 5.2.2016 manžel odjížděl z práce, auto nastartoval, ujel asi 300m a auto tzv. chcíplo a rozsvítila se kontrolka olejničky. Auto jsme nechali odtáhnout, týden ho prolézal automechanik, mysleli jsme, že se jedná pouze o filtr, popř o vstřik, ale mechanik přes Passat servis zjistil, že se jedná o skrytou vadu, se kterou jsme auto již koupili - Hlavní palivový vstřik. S autem jsme jezdili zásadně po Praze a 1x jsme jeli za rodinou 300 km daleko. Oprava nás během následujících pár dní vyjde minimálně na 60 000,- Kč, jak nám bylo řečeno v servise a ačkoli platíme měsíčne splátku 5.000 a čekali jsme, že pokud se něco takového přihodí, automaticky dle zákonů za skrytou vadu zodpovídá prodejce (KOR KDYŽ SE VÁM STANE 30 DNÍ OD KOUPĚ VOZU A BYLA S AUTEM JIŽ ZAKOUPENA!). Dnes mi volal "velice milý pán" z AAA auto, že smůla, ale pojištění se nám nevztahuje a na nic nárok nemáme. Takže kde to jsme? Uvažujeme o soudním sporu, protože zaplatit AAA Auto přes 200 000 v úvěru za auto, které má skrytou vadu, po měsíci do něj dalších 60 000 Kč muset investovat, protože auto nelze ani nastartovat, následně vyslechnout oznámení AAA auto, že po měsíci už je to čistě náš problém a musíme si to opravit na vlastní náklady, přitom v reklamačním řádu slibují hory doly..? Takže vám milé AAA auto velice děkuji za úžasný obchod a velice příjemné jednání velmi milého pána, který se mi de facto vysmál a narovinu řekl, že je to už čistě naše věc.
VW Passat 2.5 2005
Ohledně řešení naší stížnosti jsme očekávali, že nám AAA Auto buď vůz vymění, umožní nám bezplatné odstoupení od smlouvy a vrácení vozu a nebo uhradí opravu za skrytou vadu auta, se kterou jsme vůz koupili
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.
Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. Pokud se vada na věci projeví v prvních šesti měsících od převzetí vozidla, musela by společnost v případě soudního sporu prokázat, že věc nebyla vadná již v době převzetí.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Spotřebitelka by měla trvat na sepsání a vyřizování reklamace, zvláště v prvních šesti měsících od koupě, kdy se vadnost u zboží předpokládá.
Je třeba rozlišovat reklamaci vozu od nahlášení pojistné události, pro které platí přesně stanovené podmínky zaplaceného pojištění a hlavně stanovené výjimky. Podmínky poskytování pojistného plnění vycházejí z konkrétního znění smlouvy. Ze smlouvy je třeba zjistit na jaké vady se pojištění vztahuje.
Vážená paní Micháliková,
pošlete mi prosím SPZ vozidla, abych se na případ mohl podívat. Děkuji, Vojtěch Toráč
SPZ 5AB 3487, vůz VW Passat 2.5 r.v. 2005
Spotřebitelka nám ke stížnosti zaslala následující doplňující informace:
"Dnes 17.2.2016 nám volali z autorizovaného servisu, zjištěná závada - špatná elektronika, která vyskratovala hlavní řídící jednotku palivového čerpadla. Cena opravy bude 35 500,- vč DPH. Jedná se o vadu, se kterou již auto bylo zakoupeno, nebo-li skrytou vadu, kterou opravdu ve smlouvě uvedenou nemáme a na níž jsme nebyli upozorněni. Ve smlouvě máme jasně napsáno "Garance stavu skutečně ujetých kilometrů - 198 233 km", doporučena výměna oleje a filtrů, kontrola rozvodů, automobil nám spadá do skupiny "c", jelikož měl najeto více než 100.000 km a starší 6-ti let, cena vozu 135 949, díky vysokým úrokům zaplatíme 272 760 kč, na místě jsme zaplatili 2 502 za pojištění, sjednali Pojištění Carlife garance. Po dnešním hovoru se servisem vyžadujeme úhradu opravy, popř. výměnu auta, protože již teď nás vedlejší náklady stály skoro 10.000,- samozřejmě všechny potřebné dokumenty a potvrz ení, že se vážně jedná o vadu, která na autě již byla dodám AAA auto ihned, jak mi je autoservis dodá, protože předpokládam, že budou potřeba a budou chtít dokázat, že tohle jsme si "z prstu nevycucali"
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost.
Od spotřebitelky jsme obdrželi následující vyjádření:
"Nové skutečnosti ohledně automobilu Dnes, 15.3.2016 jsem dostala vyjádření od servisu BOSH, předběžná cena stanovena na 48 000,- Kč (fakturu budu mít příští týden středa-čtvrtek). Vyjádření technika. Zjištěný rozsah poškození řídící jednotky, včetně elektromagnetického ventilu, nutná výměna pístů přesuvníku předvstřiku, výměna snímače úhlu natočení, přetěsnění čerpadla. Žádám společnost konečně o vyjádření, jak mám dále postupovat. Automobil jsme museli nechat opravit na naše náklady, protože si nemůžeme dovolit být nadále bez auta, ale žádám proplacení faktur, protože je více než jasné, že během měsíce běžného provozu jsme nemohli takto rozsáhlá poškození způsobit a že se jedná o skryté vady (ani na jedno poškození v předávacím protokolu ani ve smlouvě není zmínka). Pokud společnost AAA Auto nepřistoupí na mimosoudní vyrovnání dohodou, předávám případ dále advokátovi a poté se sejdeme u soudu. A jen pro právní upřesnění, auto na úvěr je zakoupené jménem mé maminky Radmily Fryjové, pokud potřebujete plnou moc k jednání se mnou jako s provozovatelem, není problém obratem zaslat do přílohy plnou moc, popřípadě se s ní stejně jako se všemi doklady dostavit na pobočku. Doufám a věřím v kladné vyřízení mé žádosti, i když se u soudu lidé schází pro menší částky, také bych toto raději vyřídila dohodou. Děkuji"
Stížnost ponecháváme přeřazenou na společnost.
Vážená paní Micháliková, jak jsem pochopila, ještě nedošlo k fyzickému přistavení vozu. Můžete se s ním prosím zastavit i s výše uvedenými doklady? Děkuji, Jitka Míková
Dobrý den, chápete dobře, mluvila jsem s vaším kolegou z reklamního oddělení, který mi řekl, že mám smůlu, ať to ani nevozim, že reklamaci neuznáte, že po měsíci je to již náš problém. Auto je již skoro dva měsíce v servisu, necháváme ho opravit na vlastní náklady, jak jsem řekla, nemohli jsme si dovolit být nadále bez auta a čekat, až se Váš kolega ozve, přičemž dnes se ukázal další problém s elektronikou, zítra by snad měly být opravy hotové, takže Vám auto, již opravené, včetně faktur a výčtu chyb a závad samozřejmě dovést můžeme.
Jen prosím o doplnění jaké veškeré dokumenty máme vzít.
Micháliková
Dobrý den, dostavte se prosím s autem a všemi dokumenty, které máte k dispozici z externích servisů. Jitka Míková.
Dobrý den, auto je již opraveno a konečně pojízdné - nešlo ani nastartovat, takže nebyla možnost ho rozebrané ze servisu přivést, takže se s ním, všemi dokumenty a vyndaným vadným dílem dostavím v následujících dnech na Vaši pobočku v Praze. Micháliková
Dobře, dejte pak prosím vědět výsledek.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.