Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.12. jsem zaslala emailem reklamaci na látku Florida č.11 na sedačku, kterou jsem zakoupila v lednu 2015. Sedačku jsme začali používat od dubna a hned se nám začala žmolkovat.. K emailu jsem přidala i fotografie.V lednu mi přišlo vyrozumění, že byla reklamace zamítnuta.. Prej., že je to normální. Ale to mi opravdu nepřipadá, že po prvním měsíci užívání se mi začne sedačka žmolkovat.
Můj email:Dobrý den,
tímto reklamuji látku Florida, kterou jsme koupili letos v lednu.
Sedačku používáme od dubna a hned se nám začala žmolkovat. Tímto žádám vrácení peněz za látku a proplacení nákladů za znovu potažení sedačky.
V příloze zasílám doklad o zaplacení a fotky.
Předem děkuji za kladné vyřízení.
S pozdravem
Jungová
Jejich odpověď:
Reklamace – látka FLORIDA 11-GRAPHITE
Na zaslaných fotografiích jsou zjevné smotky tvořené vlákny bílé barvy.
Látka Florida je vyrobena z přízí z polyesterových vláken. Vybarvení látky je docilováno barvením
tkaniny v tlakových aparátech (cyklonách), při vysokém tlaku a teplotě, díky čemuž barva proniká do
hloubky hmoty vlákna. V přízi je směs vláken, která zajišťuje nestejnou intenzitu pronikání barvy ,
takže výsledkem je mírně se lišící intenzita probarvení vláken ve svazku, avšak vždy jsou obarvena
všechna vlákna.
Žmolkování jako vada látky je jevem, kdy se z přízí na výrobu látky použitých uvolňují vlákna, která se
z látky vytahují a na jejím povrchu tvoří žmolky, tj. smotky vláken z látky vystupujících.
V daném případě jsou však na snímcích zachyceny smotky vláken odlišné barvy – zatímco látka
obsahuje vlákna hnědých odstínů, smotky jsou čistě bílé. Nejedná se tedy o smotky z látky Florida.
K danému jevu dochází v případech kdy - přes zvýšený výskyt zlomků textilních vláken v prachu
v prostředí, kde je čalouněný nábytek umístěn - není v potřebné míře zajištěno vysávání prachu
z povrchu látky. Zlomky zpravidla bavlněných, lněných nebo viskózových vláken se pak během
používání shlukují a následně vytváří na povrchu smotky (někdy označované jako sekundární žmolky),
zachycené na volných koncích polyesterových vláken, která z látky běžně vystupují.
V daném případě se tedy nejedná o vadu látky ve smyslu nedostatečné odolnosti proti žmolkování ve
smyslu ČSN EN ISO 12945-2 a ČSN EN 14465. Tvorba smotků je důsledkem kombinace zvýšeného
výskytu textilních zlomků v prostředí v kombinaci s nedostatečnou frekvencí vysávání povrchu
čalounění. V návodu na údržbu látky je doporučeno pravidelné vysávání. Frekvence vysávání je vždy
závislá na intenzitě výskytu prachu.
Pokud se už vytvořily, lze sekundární žmolky odstranit běžným odžmolkovačem na svetry a to bez
rizika poškození látky jako takové, nebo úprav na látce použitých.
Pro zásadní řešení záležitosti je nutné především zjistit zdroj těch zlomků. Těch může být celá řada,
např. odkládání, sušení, a manipulace vypraným prádlem a jeho žehlení v blízkosti sedací soupravy,
používání přehozů nebo polštářů z látek u nich došlo k degradaci vláken, atd.atd. Odhalení zdroje
však je pouze v silách uživatelů čalouněného výrobku.
S pozdravem
J. Beránek, HABITEX s.r.o.
Po přečtení dopisu jsem odepsala na email, že žádné žehlení, sušení, odkládání prádla přehozů tam není. A odpověď už žádná.
Reklamace látky na sedačku - žmolkuje se, látka FLORIDA č.11 - GRAPHITE
Tímto požaduji vrácení peněz za látku a pokud možno proplacení nákladů na znovu potažení sedačky.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.