Společnost


Patrik Jokl

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#9740Odmítnutí reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

27 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2016, před 9 lety

Vladimír Stehlík

Znění stížnosti

U společnosti Patrik Jokl jsem zakoupil tablet Lifetab E10316. Tablet byl deklarován jako nový s možným poškozením zadní části, což jsem akceptoval. Přístroj, který jsem obdržel měl však škrábnutý displej. Poslal jsem jej tedy zpět. Náhradou mě byl poslán zcela zničený tablet, ten jsem obratem vrátil avšak prodejce neuznal reklamaci z důvodu mechanického poškození, které jsem měl reklamovat u dopravce. Vzhledem k tomu, že obal byl při převzetí zásilky zcela bez poškození, nebyl důvod zásilku nepřevzít. To, že je tablet zničený jsem zjistil až po rozbalení. Navíc míra poškození, na několika místech rozmačkaný displej, neodpovídala zcela bezchybnému stavu obalu. Situaci jsem popsal prodejci, včetně fotografií, avšak ten od té doby nereaguje. Kontaktoval jsem Aukro, tam však stížnost uzavřeli s tím, že nemají dostatek informací pro relevantní rozhodnutí.


Produkt

tablet Lifetab E10316, inzerovaný prodejcem na Aukru


Požadované řešení

Prodejci jsem v zásilce napsal, že odstupuji od smlouvy a požaduji tedy vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2016 09:49, před 9 lety

Za předpokladu, že tablet zákazník zakoupil jako běžný spotřebitel (tedy nikoliv jako podnikatel uvedením IČ),reklamuje vadu zboží u prodávajícího pro nesplnění jakosti při převzetí dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Prodávající má povinnost dodat spotřebiteli bezvadné zboží. Když dojde k poškození během přepravy, odpovídá za to prodávající, ledaže by si spotřebitel nechal zboží přepravit vlastním kurýrem, tedy že by si nezvolil jeden ze způsobů dopravy nabízený prodávajícím. V rámci reklamace je možné požadovat dodání nové bezvadné věci. Prodávající má na vyřízení reklamace 30 dnů. Reklamaci doporučujeme uplatnit nejlépe písemnou formou, a to doporučeně a s dodejkou. Vše si pečlivě zdokumentovat.

Pokud prodávající nebude chtít reklamaci uznat, je nutné jej upozornit na zákonné ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, dle kterého se má za to, že věc byla vadná již při převzetí, projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí. Na základě této domněnky leží důkazní břemeno na prodávajícím, který musí prokázat, že spotřebiteli bylo doručeno bezvadné zboží, když by chtěl reklamaci zamítnout.

Za důkaz opaku však nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, nedostačuje.

V případě zamítnuté reklamace doporučujeme spotřebiteli obrátit se na soud za pomoci právního zástupce. Lze předpokládat, že prodávající důkazní břemeno před soudem neustojí, neboť by pro něj bylo velice obtížné prokázat, že spotřebitel převzal bezvadné zboží, které si následně sám poškodil.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.3.2016 09:29, před 9 lety

Dobrý den,

velice nás mrzí vzniklá situace. Samozřejmě, že z naší strany nešlo o záměr. Veškeré zboží je u nás před odesláním kontrolováno, k poškození tedy opravdu muselo dojít při přepravě. Situaci bychom však rádi vyřešili ke spokojenosti spotřebitele a již jsme se s ním telefonicky spojili a dohodli jsme se na vrácení kupní částky.

Doufáme, že se situace vyřeší ke spokojenosti obou stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.3.2016 15:47, před 9 lety


Vladimír Stehlík

Hodnocení:

Komentář: Spor byl vyřešen ke spokojenosti spotřebitele. Firma AC-Shop poslala peníze za vrácené zboží. Děkuji kolektivu dTestu za pomoc.