Společnost


JETSILE CAPITAL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:95
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9745Swivel Sweeper Max - padělek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2016, před 9 lety

Zdeňka Šifrová

Znění stížnosti

U společnosti jsme si 30.7.2015 objednali elektrický zametač Swivel Sweeper Max.
Zboží bylo dodáno, ale po několika nabitích přestala baterie stačit a zametač neutáhne. Při porovnání baterie s originální baterií vyšlo najevo, že se jedná o padělek. Jiné zpracování a váha.
Chtěli jsme výrobek reklamovat, ale stránky www.swivel.cz, email ani telefon už neexistují. Zjistila jsem ale, že firma podváděla zákazníky dál s jiným padělkem (velvet-smooth) a používala stejný účet. Teď zřejmě podvádí s dalším výrobkem.
Scénář je stejný. Internetová stránka s přiměřeně levnějším produktem a nic jiného se tam neprodává. Chybí informace o firmě a bankovní spojení v obchodních podmínkách.

U nás to bylo:
info@swivel.cz
+420 226 254 723
Bankovní spojení:
2111903578/2700 IBAN: CZ3827000000002111903578 SWIFT/BIC: BACXCZPP


Produkt

Elektrický zametač Swivel Sweeper Max.


Požadované řešení

Chci vrátit zboží a vrátit peníze, spojit se s ostatními postiženými k podání žaloby na praktiky této "firmy". Firma samozřejmě nereaguje ani na vaše apely a okrádá zákazníky vesele dál!!!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2016 08:25, před 9 lety

Ochranu práv duševního vlastnictví má jako dozorový orgán na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitel s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx.

Ohledně konkrétních nabídek je možné se na Celní správu obrátit s tím, zda neevidují určitá podezření či podněty ohledně spotřebitelem uvedeného internetového obchodu.

Celní správa se dle zveřejněné tiskové zprávy spotřebitelem uvedeným e-shopem již zabývala a prováděla příslušná šetření. Podrobné informace lze nalézt na následujících webových stránkách.
https://www.celnisprava.cz/cz/celni-urad-pro-jihomoravsky-kraj/tiskove-zpravy/2015/Stranky/Celníci-rozprášili-desítky-podvodných-e-shopů.aspx

Nabízení nebo prodej výrobků nebo služeb porušujících některá práva duševního vlastnictví se považuje za klamavou obchodní praktiku. Dozor v této oblasti vykonává jednak Česká obchodní inspekce a jednak celní správa, které spotřebitel může podat podnět.

Současně se však jedná i o nesplněnou jakost při převzetí. Byl-li dodán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit podle § 2002 občanského zákoníku.

Pokud si je spotřebitel jistý, že mu byl dodán padělek a obchodník dle referencí dalších zákazníků nekomunikuje, doporučujeme podat trestní oznámení na policii nebo státním zastupitelství. Pokud byl tedy dodán padělek, lze podat trestní oznámení z trestného činu podvodu dle § 209 trestního zákoníku, případně z trestného činu poškozování spotřebitele dle § 253 trestního zákoníku.

V tomto případě by bylo možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.

Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2016 12:55, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.