Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.8. 2015 jsem si v internetovém obchodě MobilyPoruba.cz objednala telefon Nokia Lumia 800 za 3188 Kč. Při prvním použití se na něm vyskytla vada. Dne 2.9. 2015 jsem ho spolu s reklamačním listem zaslala zpět, načež se mi dostalo odpovědi, že telefon je neopravitelný. Bez mého souhlasu mi zaslali jiný model (Nokia Lumia 635), který však nesplňoval mé nároky. Spolu s odstoupením od kupní smlouvy jsem ho 6.10.2015 zaslala zpět. Protože jsem do 14 dnů nedostala peníze zpět, poslala jsem do obchodu 30.10. 2015 předžalobní výzvu. Na nic z toho obchodník nereagoval. Teprve 2.2. 2016 začal komunikovat emailem. Chce mi zaslat nový telefon, o který již nestojím. Přestože jsem ho již několikrát žádala o navrácení peněz, zatím čekám marně.
mobilní telefon Nokia Lumia 800
Chci od obchodníka vrátit peníze.
|
Tweet |
Podle § 2169 občanského zákoníku má spotřebitel právo na dodání nové věci bez vad, pokud původní zakoupený výrobek nemá požadované a sjednané vlastnosti a tuto vadu není možné napravit opravou věci. Toto zákonné ustanovení hovoří jasně o dodání nové věci, čímž se rozumí nárok spotřebitele na výměnu věci za identickou, avšak bezvadnou. Pokud byla reklamace vyřízena výměnou zboží, ale toto zboží nebylo identické se zbožím uvedeným v kupní smlouvě, porušil tím prodávající svou povinnost stanovenou zákonem. Spotřebitel má možnost požadovat dodání nové identické věci, případně, pokud není možné dodat identickou novou věc bez vad, má možnost od kupní smlouvy odstoupit, jelikož reklamace nebyla vyřízena řádně a včas.
Za řádné vyřízení reklamace tedy nelze považovat dodání nové věci, ale s vlastnostmi, které neodpovídají kupní smlouvě (jiná barva, jiný typ telefonu), tudíž jiného předmětu plnění. Není-li prodávající schopen dodat původní telefon nový, bezvadný, potom musí vrátit peníze v rámci odstoupení od kupní smlouvy nebo poskytnout přiměřenou slevu. Vyplývá to z § 2169 odst. 1 občanského zákoníku, kde je uvedeno, že není-li možné vyřídit reklamaci dodáním nové věci bez vad, potom může kupující od smlouvy odstoupit.
Spotřebitel má rovněž právo na úhradu nákladů, které mu v souvislosti s uznanou reklamací vznikly.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.