Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem si od firmy zboží přes internet. Doručeno bylo 30.10.2015, po rozbalení balíku jsem zjistila, že zboží mi nevyhovuje kvalitou (neodpovídá inzerátu). Okamžitě jsem tedy písemně odstoupila od smlouvy (v zákonné lhůtě 14 dnů) - uvedla jsem veškeré náležitosti jako č.obj.-faktury, ze kterého dne, a zároveň také číslo mého účtu, na který má firma vrátit peníze. Nepoškozené a neporušené zboží spolu s kopií faktury a písemným odstoupením od smlouvy jsem zaslala jako balík s udanou cenou na adresu, kterou dodavatel uvedl ve faktuře, jako adresu pro reklamace. Dne 23.1.2016 jsem dodavatele urgovala o vrácení peněz přes jeho internetové stránky. Do dnešního dne jsem neobdržela vyjádření ani peníze zpět na účet.
Legíny Sunny 2 sady po 2 ks (1xšedé, 1xčerné, 2xmodré) v celkové ceně 698,- Kč
vrácení peněz za zboží
|
Tweet |
Ze zákona lze od distančních smluv uzavřených na dálku odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů od převzetí zboží. Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy, společnost je povinná vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení.
Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu, a to minimálně 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu, a vyzval ho k plnění v přiměřené lhůtě. Zaslání předžalobní výzvy garantuje spotřebiteli, že v případě soudního sporu bude mít právo na náhradu všech nákladů s ním spojených.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.