Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 29. 7. 2013 jsme koupili v e-shopu www.topzarice.cz mobilní klimatizaci DAITSU APD 12AN. Následující letní sezónu 2014 jsme v období největších veder klimatizaci reklamovali, protože fungovala nejprve přerušovaně, posléze nechladila vůbec. Situace se opakovala i v létě roku 2015. S opravami jsme se opakovaně obrátili na firmu Kostečka Group, s.r.o., Naposledy byla klimatizace předána do opravy tomuto servisu dne 12. 8. 2015 a zároveň jsme zažádali o odstoupení pro opakovanou vadu a vrácení peněz. Odpovědí byl přeposlaný email, že reklamace byly pouze účelové.
Vzhledem k tomu, že ale poslední reklamace nebyla vyřízena do 30 dnů, zažádali jsme dne 17. 9. 2015 o odstoupení od smlouvy pro překročení lhůty a o vrácení peněz. Ode dne předání mobilní klimatizace k záruční opravě jsme neobdrželi od firmy Ehor žádnou zprávu o potvrzení nebo vyřízení reklamace a rovněž písemné sdělení o odstoupení od smlouvy a požadavek na vrácení kupní ceny zůstalo k dnešnímu dni bez odpovědi, vyjma přeposlané e-mailové komunikace firmy Ehor s firmou Kostečka Group.
V současné době nemáme ani klimatizaci, ani peníze!
Mobilní klimatizace DAITSU APD 12 AN v.č. 400526
Žádáme o vrácení peněz, protože záruční oprava nebyla provedena v zákonné lhůtě 30 dnů.
K dnešnímu dni (16.2.2016) je klimatizace v opravě již 6 měsíců a 4 dny!!!
Reklamace ze strany firmy EHOR není vůbec řešena a firma přestala komunikovat!
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. V případě vadného plnění může spotřebitel uplatnit reklamaci a požadovat nápravu, na kterou mu zákon přiznává právo.
Prodávající nebo jím pověřený pracovník má povinnost o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Odstoupení od smlouvy doporučujeme zaslat písemně, nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou. K jeho formulaci lze využít tento volně dostupný vzor: https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.