Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 27.07.2015 jsme objednali u extreme digital 6ks televizí, Číslo objednávky: 67528155.
Jedna z televizí došla poškozená přepravou.
Ihned po převzetí jsme incident nahlásili na zákaznickou linku extreme digital, dle instrukcí jsme odeslali dne 4.8.2015 fotodokumentaci a zápis o škodě sepsaný přepravní službou na adresu shop@edigital.cz.
Do 24.8.2015 se nikdo neozval a provedli jsme první urgenci.
Dne 10.11.2015 jsme provedli druhou urgenci.
Po urgenci 20.11.2015 jsme 23.11.2015 obdrželi mail následujícího znění:
Dobrý den!
Kurýra jsme objednali na 24.11.2015
Na balík prosím napište číslo: 6465VA2015
Podle zápisu o škodě se Vám vystaví dobropis. Za vzniklé nepříjemnosti se omlouváme.
Vystavení dobropisu jsem urgoval telefonicky dne 16.2.2016, kdy mě operátor zákaznické linky ujistil, že zjistí stav a obratem se mi ozve.
Dosud se tak nestalo
Televize Philips 40PFH4309 LED TV SN: z objednávky 67528155
Dobropis.
Vrácení peněz.
|
Tweet |
V daném případě nákupu 6 ks televizí u prodejce, se zřejmě nejedná o spotřebitelskou smlouvu, nýbrž nákup v rámci podnikatelské činnosti kupujícího, tzv. na IČ. V takovém případě nelze aplikovat ustanovení občanského zákoníku (popř. zákona na ochranu spotřebitele), které se týkají smluvních vztahů uzavíraných s osobou v postavení spotřebitele.
Pokud byla mezi smluvními stranami uzavřena dohoda o vrácení zaplacené finanční částky za poškozené zboží při přepravě a zároveň vystaven dobropis, uplatní se obecná úprava odstoupení od smlouvy dle § 2001 a následující.
Platí, že smlouva se ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993). Občanský zákoník stanoví, že se tak musí stát bez zbytečného odkladu, ale konkrétní lhůtu neupravuje. Není-li lhůta stanovena, je nutné podnikatele k vrácení vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má plnění vrátit. Nedodrží-li stanovenou lhůtu, bude mít kupující vedle práva na vrácení zaplacené kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku, či jinou adresu uvedenou pro doručování. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.