Počet nahlášených stížností: | 121 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
ze slevového portálu byl zakoupen jako dárek Elektrický pilník.
Bohužel se sešly 2 stejné dárky, proto jsem zboží dle domluvy (nerozbalené) vrátila zpět. Bylo přislíbeno vrácení peněz včetně poštovného. Po cca 14 dnech byl balíček vrácen s tím, že adresát nepřevzal zásilku.
Zkusila jsem pilník použít a po zapnutí vůbec nereagoval. Takže snaha o reklamaci. Bohužel na mail nikdo nereagoval.
Elektrický pilník – balzám pro Vaše chodidla, nejlepší péče o nohy; Model číslo: 10502
Žádám o vrácení peněz (532 Kč).
|
Tweet |
Prodávající je dle zákona o ochraně spotřebitele povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Pokud společnost nepřijme reklamaci, dopouští se správního deliktu, za který ji může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Ze zákona lze od distančních smluv uzavřených na dálku odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů od převzetí zboží. Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy, společnost je povinna vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení.
Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu, a to minimálně 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu, a vyzval ho k plnění v přiměřené lhůtě. Zaslání předžalobní výzvy garantuje spotřebiteli, že v případě soudního sporu bude mít právo na náhradu všech nákladů s ním spojených.
Pokud se spotřebitelka dohodla se slevovým portálem na odstoupení od smlouvy, pak skutečnost, že si společnost zásilku nepřevzala, nemůže jít k tíži spotřebitele. Dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci odstoupení od smlouvy účinné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.