Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 08.02.2016 jsem Vám zaslala doporučeně zpět údajně dárek svítidla a odstoupení od smlouvy od Lama energy. Obdržela jsem fakturu k uhradě kterou nehodlám uhradit jak mám postupovat JANOŠKOVÁ Blanka
Zrušení smlouvy a faktury kterou jste mi zaslali
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že v případě, kdy dojde k zániku závazku některé ze závislých smluv bez uspokojení věřitele (v tomto případě realizovaným právem na odstoupení), dojde ke zrušení ostatních závislých smluv s obdobnými právními účinky. Z toho lze dovodit, že odstoupením od smlouvy o sdružených službách, dochází k zániku kupní smlouvy, jejíž výhodnější podmínky jsou vázány na platnou smlouvu o dodávkách.
Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné s odstoupením od smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé smlouvy. Takové jednání v podstatě naplňuje definiční znaky postihu za odstoupení od smlouvy a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. V případě zrušení změny dodavatele tak spotřebiteli vzniká povinnost žárovky vrátit, ovšem společnost není oprávněna požadovat žádnou úhradu nebo sankci.
Z ustanovení § 1727 občanského zákoníku vyplývá, že pokud se jedná o takto provázené smlouvy, které jsou uzavřeny za jedné situace a navíc na sebe vnitřně odkazují, tak při odstoupení od jedné smlouvy zaniká automaticky i smlouva druhá. V okamžiku odstoupení o smlouvě o dodávkách energií tak došlo i k zániku kupní smlouvy na žárovky (svítidla) a je tedy nyní již pouze potřeba žárovky (svítidla) vrátit. Nicméně není třeba je žádným způsobem hradit, neboť smlouva, která by tuto povinnost zakládala, již zanikla. Není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením změny dodavatele se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.
Pokud situace dospěje do stadia, že se bude spotřebitel muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.
Vážená paní Janošková,
seznámil jsem se s vaším případem, kdy jste s námi podepsala smlouvu 25.5.2015 s tím, že vám druhý den volalo naše kontrolní oddělení, jestli se smlouvou souhlasíte, přičemž tato verifikace byla kladná. Poté jsme vyslali kurýra se žárovkami, které jste převzala a toto převzetí jste stvrdila podpisem předávacího protokolu. 11.2.2016 jsme od vás obdrželi odstoupení od smlouvy a vystavili vám dle smluvních podmínek fakturu.
Po telefonické komunikaci jsme vám tuto fakturu odpustili.
Na žádost spotřebitelky případ znovu otevíráme. Spotřebitelka má nyní možnost přidat k případu svůj komentář.
Ráda bych se k mé stížnosti opět vyjádřila.Dne 26.04.2016 mě byla zaslaná opět nová faktura na zaplacení svítidel které jsem nepoužity vrátila na adresu BO i když tady se BO vyjádřili že mě fakturu odpustili.Nevím jestli se mám obrátit na ČOI. Ještě bych chtěla podotknout že svítidla jsem osobně nepřevzala a nepodepsala převzetí, kurýr je dal nějaké paní která mě je po týdnu předala.Taky podotýkám že smlouva byla sepsáná s podomním prodejcem který neměl domluvenou schůzku předem jen zazvonil a potom podal klamné informace a to že svítidla jsou dárek společnosti za které nebudu platit. Když jsem se zeptala proč mám podepsat kupní smlouvu na svítidla řekl že to je formalita že je to mezi LAMOU ENERGY a BLUE OCEAN .Po přečtení recenze a tady všech podobných stížností jsem se rozhodla smlouvy zrušit.Pokud jsem se dověděla podomní prodej je trestný pán mě nechal celou adresu i tel... číslo.Ráda bych chtěla tuto věc uzavřít.
Vážená paní Janošková,
omlouvám se za procesní chybu, kdy vám byla zaslána omylem nová faktura.
Naše společnost nedělá podomní prodej, veškeré schůzky si naší externí partneři musí předem domluvit, což nám stvrzují formulářem podepsaným zákazníkem, kde je tvrzení, že se schůzkou předem souhlasil. Děkuji tady za podnět k prošetření.
Celou věc bereme jako uzavřenou s tím, že je vám samozřejmě faktura stornována.
S pozdravem,
Jakub Smička
Vážený pane Smička Děkuji Vám za vaše kladné vyřízení mé stížnosti.Byla bych ráda kdyby jste opravdu prošetřil praktiky vašich extrémních prodejců -zazvoní a pokud jim otevře starší občan ví jak na něj zapůsobit hlavně ho zpracovat aby jim smlouvy podepsal aniž by si je v klidu přečetl.Nás starších nevzdělaných občanů je docela dost a spousta nás je lehce ovlivnitelná a tihle vaši extrémní partneři ví jak na lidi zapůsobit aby jim smlouvy i bez důkladného přečtení a zvážení podepsali.Někdo si to uvědomí později a lituje a hlavně neví kam se obrátit kdo jim pomůže.Já osobně děkuji tady dTestu za jejich pomoc v mé stížnosti.Od vaší společnosti bych ráda dostala písemné vyrozumění že jste fakturu stornovali a že si nebudete činit nároky k uhrazení svítidel které jsem vrátila neporušeny.Ještě jednou děkuji za Váš postoj a vyřízení mé stížnosti k mé spokojenosti. S pozdravem Janošková Blanka
Vážený dTeste,
prosím o uzavření případu s paní Janoškovou. Celou věc jsme vyřešili ve prospěch zákaznice.
S pozdravem,
Jakub Smička
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Jsem ráda že jsem se obrátila zde na dTest a pomohl mi vyřešit moji stížnost děkuji