Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Bydlím v Praze 10 Vršovice - pošta Sportovní 2. Jsem 70 let stará, invalidní důchodce, těžko chodím. Velmi často, skoro 99% doporučených zásilek se vrátí na poštu, protože prý jsem nebyla doma. Někdy odcházím z domova a ve schránce mám již výzvu k vyzvednutí zásilky na poště, protože jsem prý nebyla doma zastižena. Na můj dotaz, jak je to možné, mi pí. zástupkyně vedoucí i sama doručovatelka řekla, že když nemáme dole v domě zvonek, kterým by si ověřila mou přítomnost doma, není povinna chodit do patra, a tak se automaticky (podle nějakého nařízení, zákona?) do schránky vloží výzva. Jak k tomu přijdu? Jenom proto, že pan domácí nemá dole v domě zvonky?
Dosti často si objednávám přes internet krmení pro kočku. Z výrobny zboží přijde do Prahy. Pošta mi poslala SMS zprávu, kde píše, že balík bude pravděpodobně doručen dne 16.2.2016, žádný čas. Ten určený den 16.2.2016 žádná zásilka ani zpráva o doručení nepřišla, čekala jsem do 18.30 hod. Druhý den brzy ráno jsem obdržela SMS zprávu, že dnes zásilka bude doručena. Opět žádný, alespoň přibližný čas - dopoledne, odpoledne, a pak zazvoní telefon, že doručovatel stojí s autem před domem. Jsem povinna všechny moje závazky zrušit a trpělivě čekat celý den, od rána do večera a nevyjít z domu ani na chvíli, kdyby náhodou balíku přišel? Stěžovala jsem si několikrát, ale marně, vždy se najde pro danou věc nějaká omluva. Nikdo nic neví, nikdo za nic nemůže. Poštovné si musím zaplatit a služba
v podstatě žádná. Nevím o žádné jiné poště, která by tímto způsobem jednala se zákazníky. Ani za tu omluvu jim my, zákazníci nestojíme.
Jaklová Vlasta
doporučené dopisy z MÚ , Sociální zpráva, balík ZOOHIT c/o Ceska Posta DR0016006575T
Byla bych ráda, kdyby v případě doporučených dopisů se doručovatel dostavil k bytu a zazvonil. Vím, že se denně naběhá po schodech dost, je ale za tu práci placený (že špatně, to je jiná otázka). Co se týká balíků, myslím, že se dá předem určit trasa rozvážky a tím
i přibližná hodina doručení. Natož aby byl špatně určen den dodávky zboží. Trochu lidskosti a pochopení by nebylo na škodu
|
Tweet |
V případě služby "Balík do ruky" si zákazník zaplatí službu, u které dle deklarovaných vlastností této služby očekává, že Česká pošta doručí balík přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště.
Pokud však zákazník nalezne výzvu ve schránce, přestože byl po celou dobu na udané adrese, může podat na příslušné poště reklamaci vadného dodání.
Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma. Děje-li se však tento způsob doručování balíků do ruky opakovaně, doporučujeme podat současně i podnět Českému telekomunikačnímu úřadu k provedení kontroly, neboť tento dozorový orgán má oprávnění k státnímu dohledu na poskytováním poštovních služeb a může při zjištěném pochybení ukládat i citelné pokuty.
Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.
Reklamovat poskytovanou službu lze na kterékoliv poště, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může stěžovatel podat do jednoho měsíce námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Proti zamítnuté reklamaci je také možné se bránit pomocí postupů České pošty. Česká pošta se odmítla zabývat stížnostmi svých zákazníků podanými prostřednictvím služby mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz, neboť disponuje vlastním systémem řešení stížností, který považuje za plně dostačující. Není-li spotřebitel spokojen s poskytováním poštovních služeb, může kromě uplatnění reklamace podat i stížnost. Stěžovat si můžete i telefonicky nebo e-mailem.
Co se týče dodávání zásilek (i doporučených dopisů) fyzickým osobám do bytu platí následující poštovní podmínky podniku:
10.Poštovní zásilky, jejichž převzetí musí být potvrzeno příjemcem, dodává podnik do místa uvedeného v adrese adresáta, není-li sjednán jiný způsob dodání.
11.Adresát si může u kterékoliv pošty vymínit, že jemu adresované poštovní zásilky a poukázané peněžní částky mají být dodávány jen jemu, nebo že mají být dodávány jen osobám zdržujícím se v jeho bytě.
12.Pokud adresát nezvolí postup podle bodu 11 a pokud to neodporuje smlouvě uzavřené s odesílatelem, podnik může v případě jeho nepřítomnosti v bytě v době dodávání dodat poštovní zásilku nebo poukázanou peněžní částku i jiné vhodné osobě starší 15 let, zejména sousedovi apod. V takovém případě vloží do adresátovy domovní schránky oznámení o tom, komu a kdy byla poštovní zásilka nebo poštovní poukázka dodána.
13.Pokud adresát nesouhlasí s postupem podle bodu 12 a pokud to neodporuje smlouvě uzavřené s odesílatelem, může požádat, aby podnik dodával v případě jeho nepřítomnosti poštovní zásilky a poukázané peněžní částky zmocněnci ve stejném domě. Současně se žádostí předá adresát poště zmocnění týkající se fyzické osoby starší 15 let, která má být považována za jeho zmocněnce. Podmínkou je, že tato osoba se zmocněním souhlasí. Žádost adresáta může podnik odmítnout, pokud by takový postup vyžadoval neúměrně mnoho času. Obdobný postup může adresát zvolit, pokud je jeho byt v 5. a vyšším podlaží v domě bez výtahu, kam pracovník pošty není povinen poštovní zásilky a poukázané peněžní částky dodávat. V takovém případě může adresát zvolit i dva zmocněnce.
14.Je zapotřebí, aby v prostoru vedle domovních schránek byly umístěny informace usnadňující orientaci v domě (přehled jednotlivých bytů podle jejich umístění v jednotlivých podlažích apod.). Tyto informace nejsou nutné, jestliže je nalezení bytu snadné.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman