Společnost


FAST ČR, a.s.

Počet nahlášených stížností:74
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#9776Vrácení nevyhovujícího zboží.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 hodiny 51 minut

Detail stížnosti

Publikováno
18.02.2016, před 9 lety

Pavel Veselý

Znění stížnosti

Dobrý den ,

Prosím vás o informaci -

- zakoupil jsem v prodejně PLANEO ELEKTRO PC tiskárnu PIXMA MG 2450 ale hned při pokusu o instalaci jsem zjistil že je celkově naprosto nevyhovující a navíc po pokusu o zprovoznění nebyla funkční.

Podle občanského zákoníku prý mám právo v jistém termínu vrátit nevyhovující zboží a tak můj dotaz zní zda-li toto se vztahuje i na takovouto prodejnu i na uvedené zboží nebo se musím smířit že prodejna pošle výrobek do servisu a vrátí mi ho opravený i když je pro mne nevyhovující ?

Děkuji za informaci
s pozdravem

Pavel Veselý


Požadované řešení

Možnost vrátit nevyhovující zboží a vrácení peněz nebo možnost ve stejné ceně zakoupit jiný výrobek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2016 15:27, před 9 lety

V případě smlouvy uzavřené přostředky komunikace na dálku (například koupě přes internet) má spotřebitel právo své rozhodnutí v přiměřené lhůtě změnit a od této smlouvy odstoupit, a to do 14 dnů od převzetí zboží. Prodávající nemůže toto právo vyloučit ani nijak omezit.

Spotřebiteli však zákon naproti tomu nepřiznává právo na odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena v kamenné provozovně tzv. bez udání důvodu. Tento benefit prodávající může poskytnout nad rámec zákona a může si za účelem vrácení zboží stanovit podmínky, kterým spotřebitel musí vyhovět. Je tedy důležité ověřit si, zda tuto možnost prodávající umožňuje a za jakých podmínek. Právo na odstoupení ve lhůtě 14 dnů spotřebiteli s výjimkami náleží pouze při uzavírání smluv mimo obvyklé obchodní prostory.

V případě osobního prodeje bude tedy třeba uplatnit klasickou reklamaci, k jejímuž vyřízení má prodávající následně lhůtu 30 ti dnů. Spotřebitel může v rámci reklamace požadovat primárně bezplatnou opravu zboží. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, lze žádat i dodání nové věci bez vad. Pouze pokud žádná z předchozích alternativ není možná, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Namísto uvedených nároků lze vždy žádat přiměřenou slevu z kupní ceny.

Vzhledem k tomu, že zde však prozatím neexistuje žádný právní spor (jako například v případě neuznané reklamace), který by bylo možné v rámci služby VašeStížnosti.cz řešit, stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.