Počet nahlášených stížností: | 74 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den ,
Prosím vás o informaci -
- zakoupil jsem v prodejně PLANEO ELEKTRO PC tiskárnu PIXMA MG 2450 ale hned při pokusu o instalaci jsem zjistil že je celkově naprosto nevyhovující a navíc po pokusu o zprovoznění nebyla funkční.
Podle občanského zákoníku prý mám právo v jistém termínu vrátit nevyhovující zboží a tak můj dotaz zní zda-li toto se vztahuje i na takovouto prodejnu i na uvedené zboží nebo se musím smířit že prodejna pošle výrobek do servisu a vrátí mi ho opravený i když je pro mne nevyhovující ?
Děkuji za informaci
s pozdravem
Pavel Veselý
Možnost vrátit nevyhovující zboží a vrácení peněz nebo možnost ve stejné ceně zakoupit jiný výrobek.
|
Tweet |
V případě smlouvy uzavřené přostředky komunikace na dálku (například koupě přes internet) má spotřebitel právo své rozhodnutí v přiměřené lhůtě změnit a od této smlouvy odstoupit, a to do 14 dnů od převzetí zboží. Prodávající nemůže toto právo vyloučit ani nijak omezit.
Spotřebiteli však zákon naproti tomu nepřiznává právo na odstoupení od smlouvy, která byla uzavřena v kamenné provozovně tzv. bez udání důvodu. Tento benefit prodávající může poskytnout nad rámec zákona a může si za účelem vrácení zboží stanovit podmínky, kterým spotřebitel musí vyhovět. Je tedy důležité ověřit si, zda tuto možnost prodávající umožňuje a za jakých podmínek. Právo na odstoupení ve lhůtě 14 dnů spotřebiteli s výjimkami náleží pouze při uzavírání smluv mimo obvyklé obchodní prostory.
V případě osobního prodeje bude tedy třeba uplatnit klasickou reklamaci, k jejímuž vyřízení má prodávající následně lhůtu 30 ti dnů. Spotřebitel může v rámci reklamace požadovat primárně bezplatnou opravu zboží. Není-li to vzhledem k povaze vady nepřiměřené, lze žádat i dodání nové věci bez vad. Pouze pokud žádná z předchozích alternativ není možná, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit. Namísto uvedených nároků lze vždy žádat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vzhledem k tomu, že zde však prozatím neexistuje žádný právní spor (jako například v případě neuznané reklamace), který by bylo možné v rámci služby VašeStížnosti.cz řešit, stížnost uzavíráme.