Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
V rámci 14 denní zákonné lhůty jsem chtěl odstoupit od kupní smlouvy a poslat některé nevhodné zboží zpět prodejci,jednalo se o oděvní zboží zakoupené přes eshop.Část zboží jsem si ponechal,část chtěl vyměnit za vhodnější velikost a zbylé jsem chtěl vrátit s nárokem na náhradu kupní ceny.Prodejce odmítl převzít zpět s tvrzením,že jsem zboží odeslal až 15.den,načež jsem se informoval přes COI a z mé strany proběhlo vše v zákonném souladu.Načež prodejce na mne argumentoval tím,že jsem nedodržel jeho obchodní podmínky a nezaslal odstoupení od kupní smlouvy na email adresu do 14dnů a tudíž nemám na vrácení zboží,resp. odstoupení od KS nárok.Obhajoval jsem se tím,že jako odstoupení a podmínky pro další postup jsem mu zasílal,informoval jsem ho o částečné výměně,vrácení zboží a dalším postupu,čímž jsem měl za to,že jsem splnil obchodní podmínky pro odstoupení ačkoliv v poněkud odlišné formě,přičemž jsem posílal zásilku zpět i vč. formuláře pro odstoupení..Můžete prosím tedy poradit na čí straně je pravda?Podotýkám,že mé jednání bylo po celou dobu slušné,na úrovni a jen s opodstatněnými argumenty a beztak to k ničemu nevede.Mockrát děkuji
Nevhodná velikost zboží,jiná představa o vzhledu zboží,příp. neslušivé
Přijmutí zboží zpět prodejcem,tudíž přijmutí odstoupení od kupní smlouvy a následné proplacení mnou uhrazené částky za veškeré vrácené zboží,které jsem původně zasílal zpět v rámci 14denní zákonné lhůty,zboží je samozřejmě nepoužívané,v originálním balení,vč. ,,visaček, atd.
|
Tweet |
V případě smlouvy uzavřené přostředky komunikace na dálku (například koupě přes internet) má spotřebitel právo své rozhodnutí v přiměřené lhůtě změnit a od této smlouvy odstoupit, a to do 14 dnů od převzetí zboží. Prodávající nemůže toto právo vyloučit ani nijak omezit.
Skutečnost, že si prodávající zásilku s vráceným zbožím nepřevezme, nemá žádný právní význam. Je-li zásikla odeslána s využitím provozovatele poštovních služeb, má se dle zákona za to, že došla třetí pracovní den po odeslání, i v případě, že adresát vědomě zmaří její doručení.
Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy, společnost je povinná vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení.
Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.