Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#9782Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 20 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.02.2016, před 9 lety

Jaroslav Šikýř

Znění stížnosti

Dobrý den

Od začátku.
Koupil jsem v AAA auto Liberec vůz Renault Megane Scenic rok 2006 spz 1AK 9573. Uzavření smlouvy bylo 27.9.2015.
Vůz byl podle mých představ v pořádku.Palubní počítač neukazoval žádnou chybu.Stav tach 143tis.km.V Lednu končila technická tak jsem zajel na stanici STK. Do té doby jsem ujel cca 2tis.km. Podle nových norem to před emisemi připojili na svůj počítač a ejhle.Vyhodili mě,že motor vykazuje chyby.Na protokolu je psaná závada rozhodující pro tvorbu emisí:P0 089 Regulační ventil tlaku paliva 1 Závada. V AAA Liberec mi řekli,ať zajedu do servisu nechám udělat předběžnou fakturu a s tou ať se vrátím,že mi to jejich pojišťovna Carlife proplatí. V servisu mi bylo řečeno,že to může být oprava cca za tři až sedmdesát tisíc korun.6e se to nedá z hlavy říct.V AAA Liberec mi na to řekli,že to mám nechat opravit a pak s fakturou k nim a známá písnička,naše pojišťovna Carlife vám to zaplatí.
Oprava:
EGR ventil 1x
Palivový filtr 1x
Vzduchový filtr 1x
Čistič sání 1x
Kontrola/test vstřikovačů 4x
Čištění vstřikovačů pomocí ultrazvuku 4x
Výměna vstřikovače Bosch-repas/výměnný díl 1x
Těsnící kroužek vstřikovače 4x
Diagnostika vozu 1x
Práce 4h.
Celková faktura 28 810,-
Po donesení faktury do AAA Liberec vše utichlo a po měsíci mi přišel dopis ve kterém je psáno,
Cituji:Rozhodnutí o reklamaci:
Vady reklamované kupujícímJsou vady, které vycházejí z předchozího užívání a běžného opotřebení motorového vozidla. Kupující byl při koupy vozidla upozorněn na jeho horší technický stav(Samozřejmě nebyl,spíše mi bylo řečeno jak je to výborná koupě a že vše je v naprostém pořádku)který je způsoben jeho stářím a počtem najetých kilometrů.(142tis při koupy)A bylo mu rozhodně doporučeno provést důkladnou technickou kontrolu a případně opravy základních technických agregátů(nic takového mi nikdo neříkal) jako,motoru.převodovky,brzd,chladiče a jiných.Z uvedených důvod, prodávající za reklamované vady nenese žádnou odpovědnost, a proto reklamaci zamítá.

Chápu dobře,že jsem si koupil auto za sto tisíc ze kterého si mám vyndat motor,brzdy,převodovku a chladící soustavu.Poté nakoupit vyndané součástky a nechat je tam opět namontovat.
Nikdo mě o ničem neinformoval a kdyby ano tak nekupuji karoserii plnou nepotřebných dílů.Podle mého selského rozumu se jedná o skrytou vadu. Může mi někdo pomoc co se stím dá dělat.Jsem ochoten auto vrátit a brát to jako reklamaci.Bylo mi nabídnuto vzít tam sebou media.Je to dobrá varianta?
Děkuji. Šikýř


Produkt

Renault Megane Scenic spz 1AK 95 73


Požadované řešení

Chtěl bych vyřídit reklamaci po případě vrátit zakoupené vozidlo


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.2.2016 10:17, před 9 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.

Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. Pokud se vada na věci projeví v prvních šesti měsících od převzetí vozidla, musela by společnost v případě soudního sporu prokázat, že věc nebyla vadná již v době převzetí.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Spotřebitel by měl trvat na sepsání a vyřizování reklamace, zvláště v prvních šesti měsících od koupě, kdy se vadnost u zboží předpokládá. Je třeba rozlišovat reklamaci vozu od nahlášení pojistné události, pro které platí přesně stanovené podmínky zaplaceného pojištění a hlavně stanovené výjimky. Podmínky poskytování pojistného plnění vycházejí z konkrétního znění smlouvy. Ze smlouvy je třeba zjistit na jaké vady se pojištění vztahuje.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.3.2016 10:50, před 9 lety

Vážený pane Šikýři,
děkujeme za Váš podnět, dovolte, abych se k němu vyjádřila. Při koupi jste obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu srozuměn. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta. S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2016 11:08, před 9 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vývoj případu reagovat.

Nebude-li však mezi stranami v rámci služby VašeStížnosti.cz dosaženo dohody, budeme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.3.2016 18:59, před 9 lety


Jaroslav Šikýř

Jsou to šlendriáni.Smlouvy mi podstrčili a byl to celkem štus papírů.Se slovy už jen pár podpisů.V podstatě nebyl prostor na přečtení.Má chyba.Příště budu opatrnější a pozornější. Děkuji DTestu.Šikýř

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.4.2016 12:04, před 9 lety

Z naší strany již není nic k doplnění

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2016 09:54, před 9 lety

Jelikož mezi stranami sporu nebylo možné nalézt smírné řešení, bude stížnost uzavřena. Spotřebitel má možnost se domáhat svého práva soudní cestou. Před podáním žaloby doporučujeme celou věc konzultovat s advokátem. Seznam advokátů je mimo jiné možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/advokati.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.