Společnost


Mironet.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

70%
30%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#9783Nefunkční přístroj

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 6 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.02.2016, před 9 lety

Martin Chochel

Znění stížnosti

Koupil jsem u Mironetu Iphone dodal ho o pět set korun levněji v do mění že ušetřím jsem se těžce spálil. Telefon nebyl určen pro Český trh a to je u Aplle velký problém. Nikde v kupní smlouvě není uvedeno že tento přístroj není určen pro Čr. To dělají až teď výrobek určen pro EU ale to je stejný problém jelikož Mironet není autorizovaný prodejce. Můj telefon byl určen pro Skotský trh což při poruše telefonu Aplle uvedl ale neopravil jelikož telefon se neměl prodávat v ČR. Proto jsem telefon předal Mironetu a po půl roce tahanic, kdy telefon byl v servisu, přístroj předali že je funkční. Necelý měsíc se odporoučel a odešly některé funkce.Na další reklamaci mi oznámili že je telefon po záruce, no super pul roku, to se neřeší a co záruka servisu? už s nimi nechci nic řešit, chtěl jsem to dát do televize ale přešlo mě to telefon jsem vyhodil a Vím že u Mironetu si nikdy nic nekoupím!!!!!!!!!!


Produkt

Iphone 4 s


Požadované řešení

Vrácení peněz, jelikož prodávájí výrobek který není určen pro český trh a nejsou autorizovaní prodejci což nikde neuvádí. Nefunguje reklamace Aplle. Kdyby na tuto skutečnost upozornili při prodeji tak nic neřeším.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.2.2016 09:26, před 9 lety

Práva ze záruky má spotřebitel primárně vůči prodávajícímu. Ten může v záručním listě určit k provedení opravy jiný subjekt. Důraz je na slově "může". Je mu dána možnost využít bezplatného servisu v autorizovaných servisech výrobce za podmínky odběru zboží určeného pro český trh, ale není to jeho povinnost. Výrobce dává určitý rozpočet servisům v daném státě podle počtu výrobků, které tam od něho k prodeji směřují. Smluvním partnerem, který ze zákona nese záruku, je tedy prodávající, nikoliv výrobce a jeho servisy.

S tzv. šedým dovozem, tj. zbožím které není určeno pro český trh, ale je určeno pro jiný členský stát Evropské unie, se dnes nejčastěji setká spotřebitel při nákupech přes internet. Většinou nejnižší ceny oproti kamenným prodejnám nejsou dány tím, že e-shopy nemají tolik provozních nákladů, ale tím, že zboží neberou od oficiálních distributorů v ČR, ale dováží je, a cena není zatížena částkou určenou výrobcem pro servisování v autorizovaných servisech výrobce v dané zemi. Tyto servisy nemají povinnost provést bezplatnou opravu u zboží neurčeného pro trh daného státu.

Pokud se chce spotřebitel vyhnout nákupu zboží, které není určeno pro český trh, musí při objednávce vznést požadavek na výrobek určený výrobcem pro český trh a nechat se prodávajícím prokazatelným způsobem ujistit, že to tak je. Chce-li mít jistotu, tak si může hned po nákupu podle výrobního čísla v českém servisu výrobce ověřit, zda prodávající splnil požadovanou jakost zboží při převzetí.

V opačném případě by měl právo od smlouvy odstoupit. Měl by i právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy do 14 dnů, pokud byla uzavřena přes internet. I když spotřebitel narazí na výrobek z šedého dovozu, stále má zachovanou záruku vůči prodávajícímu, který však nemůže spoléhat na bezplatný servis výrobce a musí řešit záruční opravy sám či přes jeho smluvní servis.

Není povinností prodávajícího spotřebitele upozornit na skutečnost, že dané zboží je výrobcem určeno podle výrobního čísla pro jiný než český trh (platí v Unii volný pohyb zboží) a že tedy reklamaci nebude moci řešit u servisu výrobce (odpovědným subjektem je vždy prodávající). Právo si nechat bezplatně opravit zboží v servisu výrobce, pokud takový vůbec existuje, a tím svoji reklamaci urychlit, tedy není zákonem stanoveným právem spotřebitele, ale v podstatě nadstandardem odvislým na vůli prodávajícího a jeho spolupráci s výrobcem.

Pokud se tedy nejedná o výrobek určený pro český trh, není většinou možné využít služby autorizovaného servisu. V takovém případě odpovídá za vyřízení reklamace pouze prodávající. Fakt, že je zboží z šedého dovozu není vadou. Vadou by to bylo ve chvíli, kdy by si spotřebitel prokazatelně výslovně vymínil, že chce zboží určené pro český trh a byl o této skutečnosti prodejcem ujištěn.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.3.2016 14:19, před 9 lety

Dobrý den.
Reklamaci na zboží je možné uplatňovat na našem reklamačním oddělení v souladu s reklamačním řádem. Vrácení peněz v tomto případě není možné.
S pozdravem a přáním krásného dne
Jiří Jungmann
Vedoucí prodejny P7
jiri.jungmann@mironet.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.3.2016 10:53, před 9 lety


Martin Chochel

Dobrý den, Stačilo by opravit přístroj, jelikož po pul roce!!!! u Vás v servisu fungoval asi 20 dní. A pak mě servis oznámil že přístroj je po záruce.Přístup jak má být.
S pozdravem
Martin Chochel

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.4.2016 10:34, před 9 lety

Prosím o uzavření stížnosti. Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2016 10:37, před 9 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vývoj případu reagovat, případně jej uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.4.2016 17:40, před 9 lety


Martin Chochel

Dobrý den, toto je reakce na Váš servis Mironet Gratuluji!!!!!!!!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.4.2016 17:42, před 9 lety


Martin Chochel

Dobrý den, toto je reakce na Váš servis Mironet Gratuluji!!!!!!!!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.8.2016 09:34, před 8 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.