Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.1 2016 mi přišla poštou nabídka na uvěr 200000kc ihned sem volal na infolinku že bych měl zajem o 220000kc pani mi rekla že to zjisti a zavola mi.Za hodinu volala že uver nejde poskytnout v takove vyšijen max těch 200000 to jsem odmitl a hovor ukončily.Tet když žadaam o hypoteku mi v bance tvrdi že mi ju dat nemužou ze su v nejakem registru ze mam uver u cetelemu což samozřejme neni pravda jen sem se dotazoval na pujcku u toho cet.volal sem jim a rekli mi že v tom registru budu 4roky a že to nejde smazat ptam se proc mne tam dali kdyz sem se jen ptal na uver a nic sem si nevzal v C.S mi tet nechcou dat hypoteku ze maj v pc zaznam ze mam uver jinde a uz bych nebyl schopen splacet dekuji svoma
pujcka 200000
meli by mne ze seznamu v tom registru vymazat zadny uver od nich prece nemam.
|
Tweet |
Podle § 20z zákona o ochraně spotřebitele je možné vést registry vypovídající o bonitě, platební morálce a důvěryhodnosti spotřebitelů. Do činnosti registru musí být zapojeno alespoň 10 prodávajících, kteří jsou bankami, prodávajícími spotřebitelských úvěrů, platebními institucemi nebo poskytovateli platebních služeb malého rozsahu. Registr může provozovat právnická osoba, která není prodávajícím a jejím hlavním účelem není podnikání (dále jen "provozovatel"). Pro vzájemné informování a zpracování osobních údajů v registru není zapotřebí souhlasu spotřebitele. Prodávající, který poskytuje údaje spotřebitele do registru, je však povinen spotřebitele předem upozornit na skutečnost, že jeho údaje budou nebo mohou být vedeny v registru.
V tomto registru lze zpracovávat i údaje o potenciálních finančních závazcích spotřebitele ze smluv, o kterých spotřebitel s prodávajícím jednal, ale k jejichž uzavření nedošlo. V případě, že nedošlo k uzavření smlouvy, mohou být údaje zpracovávány v registru nejdéle po dobu 3 měsíců.
Spotřebitel je oprávněn vůči provozovateli, který registr vede, písemně vyjádřit nesouhlas s evidencí údajů o své osobě v registru, který eviduje záznamy o závazcích spotřebitelů, u kterých nedošlo k prodlení, a o potenciálních závazcích spotřebitelů. Provozovatel v takovém případě bez zbytečného odkladu odstraní z registru všechny záznamy, které se spotřebitele týkají, a učiní opatření směřující k tomu, aby další záznamy týkající se téhož spotřebitele nemohly být zapsány. Je tedy vhodné provozovatele registru písemně vyzvat (nejlépe zaslat doporučeně s dodejkou + ponechat si kopii dopisu s vyjádřením nesouhlasu s evidencí údajů) a projevit nesouhlas s evidencí údajů o své osobě. Dozor nad dodržováním povinností uvedených v zákoně o ochraně spotřebitele při zpracování osobních údajů provádí Úřad pro ochranu osobních údajů. Nebude-li spotřebitel se svou výzvou úspěšný, má možnost obrátit se na tento úřad.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.