Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.9.2015 jsem objednala na internetu a zaplatila 1399 Kč za dětské hodinky-gps.16.10.2015 jsem poprvé nedodání zboží reklamovala.Přišel mi e-mail,že objednávka je evidována a doba dodání je 21 pracovních dnů.Čekala jsem,ale zboží nedošlo.Po dalších urgencích s tím,že chci vrátit peníze, mi 6.11.2015 odepsali:objednávku jsme stornovali.Peníze Vám budou vráceny do 14 pracovních dní zpět na platební kartu.Peníze mi nevrátili.Po dalších urgencích,mi v prosinci napsali,že doménu Berslevu.cz zakoupil v září nový investor ze zahraničí,probíhá audit atd. a že v druhé polovině ledna bude spol. Rabator,s.r.o. nabízet zákazníkům vrácení peněz.Ani po urgenci v únoru mi do dnes peníze nevrátili.Po celou dobu komunikuji na mailovou adresu nejprve: podpora@berslevu.cz a poté podpora@rabator.com. Nyní již přestali komunikovat.
Dětské hodinky - gps - alarm a další funkce - růžová barva
Požaduji vrácení zaplacených peněz ve výši 1399,- Kč.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se subjekt ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.
To znamená, že spotřebitel má právo prodávajícího upozornit, že nedodal zboží včas a poskytnout prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží s tím, že pokud v této lhůtě nebude zboží dodáno, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.