Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.10.2014 jsem zakoupil set řetízku s přívěškem a náušnice v ceně 3630-,Kč. Po čase jsme zjistili, že na přívěšku jsou vypadlé křišťály. Dne 24.1.2016 jsme tedy řetízek reklamovali a to na místě, kde byl zakoupen (SWAROVSKI BOUTIQUE, Avion Shopping Park Ostrava, ul. Rudná 114). Byl sepsán reklamační protokol a výrobek pracovnice obchodu převzala. Dne 15.2.2016 nám byl doručen mail, ve kterém bylo bez podrobnějších důvodů uvedeno, že reklamace nebyla uznána. Nutno dodat, že ze šperkem bylo zacházeno dle doporučení výrobce, byl nošen při výjimečných příležitostech a poté uložen do pouzdra. Nevidím tedy důvod k zamítnutí, navíc od firmy, která si buduje pověst luxusní značky a je jasné, že vypadnutí křišťálů způsobilo nekvalitní uchycení krystalů. Děkuji za Vaši případnou pomoc a spolupráci, popřípadě radu, jak dál postupovat. Děkuji Ladislav Mann.
název: 1081922 NUDE SET, číslo reklamace CZ 1563
Požaduji vrácení peněz, nemám již důvěru k této firmě.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.