Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V září roku 2014 jsem s touto českou spořitelnou uzavřela smlouvu o hypotečním úvěru. Mělo se jednat o tzv. dopředné refinancování mé stávající hypotéky. Dle smlouvy o hypotečním úvěru jsem měla hypotéku načerpat přibližně za rok, nejpozději do 30.9.2015. Z vážných osobních důvodů jsem však hypotéku nemohla načerpat. Banka mi přislíbila ukončení smluvního vztahu a odpuštění finanční sankce. K mému velkému údivu mi dne 18.2.2016 bez jakéhokoli avíza banka strhla neoprávněně celý rodičovský příspěvek, takže na mém účtu je 0,-Kč! Požaduje po mě zaplatit smluvní pokutu více jak 50.000,- Kč. Kromě toho jsem zjistila, že smluvní vztah není ukončen a banka po mě bude požadovat k 29. 2. splátku hypotéky! Tuto hypotéku jsem však nikdy nenačerpala, dokonce se mnou banka uzavřela písemnou dohodu o ukončení platnosti smlouvy o hypotečním úvěru.
Hypoteční úvěr č. 0515716139
Ráda bych požádala banku, aby mi neúčtovala absurdně vysoký poplatek 50.750,- Kč za nenačerpanou hypotéku a ukončila smluvní vztah dle písemné Dohody o ukončení platnosti smlouvy, kterou jsme podepsali dne 15.10.2015. Dále žádám, aby mi banka vrátila rodičovský příspěvek, který mi neoprávněně strhla z mého účtu dne 18.2.2016.
|
Tweet |
V současné době není poskytovatel hypotečních úvěrů omezen ze zákona v možnosti ujednat si se spotřebitelkou sankci za předčasné zrušení smlouvy. Při sjednávání smlouvy však o tom musí být spotřebitelka informována a výše poplatku, případně způsob výpočtu jeho výše musí být uveden ve smlouvě. V takovém případě by byla spotřebitelka povinna uhradit poplatek za rezervaci peněžních prostředků a to i přesto, že úvěr nebyl čerpán. Pokud se však spotřebitelka se společností dohodla na ukončení závazku a na prominutí poplatku, měla by společnost této dohodě dostát.
Pokud spotřebitelka nesouhlasí s postupem společnosti a zároveň již využila možnosti reklamovat poskytované služby přímo u společnosti, může podat návrh na zahájení řízení u finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný pro řešení sporů mezi spotřebitelem a společností při nabízení, poskytování nebo zprostředkování úvěru. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Česká spořitelna, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:
Řešení stížností klientů České spořitelny podléhá bankovnímu tajemství a Česká spořitelna má k vyřizování stížností pro naše klienty k dispozici řadu kanálů a také institut Ombudsmana, kam se mohou obrátit všichni klienti, kteří s prvotním řešením v bance nejsou spokojeni.
Klienti nás se svojí stížností mohou kontaktovat:
emailem na: csas@csas.cz
telefonické lince: 800 207 207
osobně na kterékoli pobočce
v internetovém bankovnictví
Pokud s řešením nejsou spokojeni, mohou kontaktovat tým Ombudsmana:
emailem: ombudsman@csas.cz
písemně: Tým Ombudsmana FSČS, Olbrachtova 1629/62, 140 00 Praha
telefonicky: 956 717 718 (Po-Pá, 8,30-17,00)