Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
balík byl zabalen a vypolstrován proti rozbiti a označen pozor křehké řidič ho polepil presto byl dopraven v rozbitém stavu
při podaní reklamace mne nikdo dosud nekontaktoval
pozaduji nahradu škoby mel hodnotu 7000kč
|
Tweet |
V případě, že spotřebitel zakoupil chladič od soukromé osoby a nikoli od podnikatele, pak tento nenese za věc odpovědnost během přepravy. Došlo-li tedy k poškození věci během přepravy, primární odpovědnost jde za přepravní společností, se kterou je spotřebitel povinen situaci řešit a nikoli prodejce. Tento systém vychází z §§ 2121 a 2123 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Pokud by řešení s přepravní společností vedlo k tomu, že škoda vznikla vinnou špatně zabalené zásilky, či jiným porušením povinností ze strany prodejce, je prodejce povinen tuto škodu uhradit dle § 2125 odst. 1 výše uvedeného zákona. Za tímto účelem je možné zaslat žádost o náhradu škody prodejci spolu s podklady (kopie vyjádření přepravce, vyčíslení nákladů, kupního dokladu) doporučeně na jeho adresu.
Pokud by však byl prodávajícím podnikatel, nese dle § 2910 výše uvedeného zákona nebezpečí škody při přepravě on. Řešení situace by pak bylo na prodejci.
Doba vyřízení reklamace je dle zákona 30 dní ode dne uplatnění a zaslání všech potřebných dokumentů. Protokol s vyjádřením zasílá přepravce poštou na adresu plátce přepravy, popřípadě dle dohody na uvedenou emailovou adresu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.