Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
13.11.2014 jsem koupil v Elecro Worldu v Liberci čtečku knih - PocketBook - 614W.
31.2.2016 se na displeji objevila černá tečka. Jelikož jsem na své věci ze zásady opatrný a na čtečku jsem si koupil ochranné pouzdro, jsem přesvědčen, že závada nevznikla neopatrným zacházením.
2.2.2016 jsem čtečku reklamoval.
8.2.2016 jsem byl telefonicky informován servisem,že dislej byl mechanicky poškozen a že mi ho za cenu téměř nové čtečky vymění.Toto jsem odmítnul.
POB614BASGREY PocketBook 6´E-INK 614 Basic2 Grey
Rád bych aby reklamace byla uznána a to výměnou displeje nebo celé čtečky.
|
Tweet |
V tomto případě bude vše záviset na možnosti prokázat, že k poškození zboží nedošlo zaviněním spotřebitele. Zamítl-li prodávající reklamaci a spotřebitel se zamítnutím a uvedenými důvody nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce. Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru. Prokáže-li znalecký posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného).
Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.
Vážený pane Bezděko,
na základě informací uvedených v podnětu jsme dohledali Vámi uplatněnou reklamaci.
Podrobně jsme prošli průběh reklamace, současně vyjádření servisu i cenový návrh na opravu. Bohužel nejsme schopni v tomto případě změnit naše rozhodnutí ohledně zamítnutí reklamace. Autorizovaný servis výrobce jednoznačně ve svém vyjádření uvádí mechanické poškození výrobku. My jako prodejce nejsme schopni odborně posoudit zda k mechanickému poškození došlo či nikoliv. K tomu nám slouží vyjádření autorizovaného servisu výrobce, aby posoudil oprávněnost reklamace. V tomto případě však byla záruční oprava zamítnuta z důvodu mechanického poškození a toto stanovisko zůstává i pro nás neměnné.
Vzhledem k výše uvedenému Vám doporučujeme obrátit se na soudního znalce z oboru a na uvedený výrobek nechat vypracovat znalecký posudek. Seznam znalců najdete na www.justice.cz . Vyjde-li tento posudek ve Váš prospěch, prosím obraťte se znovu na jakoukoliv naši prodejnu či na centrálu společnosti. Na základě tohoto posudku můžeme řešit s výrobcem skutečnosti, které jsou v posudku uvedeny a zvrátit tak jeho stanovisko.
V případě, že vyjde znalecký posudek ve Váš prospěch, uhradíme Vám náklady s ním spojené a ostatní náklady, které Vám společně s uplatněním reklamací vznikly.
Je nám velice líto, že Vám nemůžeme sdělit příznivější odpověď.
Děkujeme za Váš podnět
Bc. Jana Jurčová
Service specialist společnosti Electro World
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.