Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dozor nad zdravotní nezávadností potravin spadá do působnosti Státní zemědělské a potravinářské inspekce. V případě zjištění závad potravin rostlinného původu může spotřebitelka podat podnět k tomuto dozorovému orgánu k provedení kontroly uvedené provozovny. Stačí pouze vyplnit formulář podnětu ke kontrole umístěný na internetových stránkách (www.szpi.gov.cz) a uvést konkrétní prodejnu, kde byla závada zjištěna. Pochybení prodávajícího však musí zjistit sami inspektoři dozorového orgánu kontrolním zjištěním učiněným přímo na místě. Pokud spotřebitel o to požádá, mají dozorové orgány povinnost vyrozumět spotřebitele do měsíce o postupu v dané věci.
Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. V tuto dobu lze zboží reklamovat, a to neprodleně v provozovně, ve které bylo zakoupeno. Pokud zboží nemá odpovídající jakost, má spotřebitel právo na dodání nové věci bez vad, pokud to není nepřiměřené, není-li to možné, může od smlouvy odstoupit (strany by si pak vrátily poskytnuté plnění); zároveň může žádat i přiměřenou slevu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.