Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zasílám stížnost na společnost Diamond Travel a hlavně bych ráda varovala další před touto cestovní agenturou.
V lednu 2016 jsme uzavřeli smlouvu na plavbu Karibský ráj, naštěstí pouze na plavbu bez letenek. Měl s námi jet i partnerův devítiletý syn, který v tu dobu má jarní prázdniny.
V prvním únorovém týdnu jsem žádala o informace k plavbě, ale bez reakce. Zavola jsem tedy do CA a panem Romanem Machálkem mi bylo sděleno, že je vše v pořádku a vše potřebné nám zašlou týden před odjezdem. Následně mi poslal nabídku výletů v navštívených lokalitách. Žili jsme v blahé nevědomosti, až do doby než vyšel článek na idnes.
Telefonicky jsem se tady dotázala CA zda je vše v pořádku a bylo mi sděleno, že je to nekalá praktika konkurence a právě k tomu píšou stanovisko. Pro jistotu jsem chtěla potvrdit e-mailem, kdy obdržíme potřebné dokumenty, bez reakce. Následně kontaktoval e-mailem, bez reakce a následně telefonicky partner. Tady měl poprvé tu čest slyšet paní Jelínkovou a byl způsobem jejího jednání dost konsternován, nicméně mu bylo přislíbeno, že to, že je zájezd objednán mu bude potvrzeno do e-mailu. Samozřejmě se tak nestalo. Mezitím jsem si přečetla naprosto příšerné recenze na internetu, shlédla reportáž v pořadu Očima Josefa Klímy a napsala do společnosti MSC, která byla ve smlouvě uvedena jako pořadatel zájezdu, samozřejmě tam naši rezeravaci neměli. Takže psal partner opět do Diamond Travelu a urgoval potvrzení a zároveň žádal předložení dokumentů jejichž povinnost CA plyne ze zákona. Mezitím jsem žádala MSC o potvrzení či vyvrácení zda má Diamond Travel zmocnění prodávat jejich zájezdy. Bylo mi odpovězeno, že s nimi nespolupracují od června 2015. Opět jsem tedy hovořila s panem Machálkem s tím zda jim e.mail nespadlul do spamu, jak tvrdí jejich jednatelka a že očekáváme odpověď. Zároveň jsem jej inforovala o tom, že vím, že MSC s nimi již nespolupracuje. Sdělil mi, že mě bude kontaktovat jeho nadřízená.
Následně přišel partenerovi bez jakéhokoliv vysvětlení do e-mailu dobropis se splatností 14 dnů. Vzhledem k tomu, že jsem již nehodlala dál bezúročně úvěrovat tuto CA, jsem přeškrtla splatnost a přepsala na dva dny. Rovněž jsem napsala, že pokud tuto dodrží, jsem ochotna na celou záležitost zapomenout. Peníze samozřejmě do dnešního dne na účtu nemám. Měla jsem tu čest i já hovořit s paní Jelínkovou, ikdyž se představila jako účetní Votavová. Dověděla jsem, že dobropis je veřejnou listinou, ze zákona je splatnost dobropisu 30 dnů a ona je hodná, že nám nabízela 14 dnů a mám být ráda, že nechce storno poplatky a já jsem hloupá, že Věřím baziliškům na internetu. Poté co mi položila telefon jsem jí v dalším hovoru informovala, že trvám na okamžitém vrácení mnou uhrazené sumy, toto jsem poté opět napsala i e-mailem....potvrzeno přečtení a bez reakce a vrácení sumy.
Okamžité vrácení uhrazené a ze strany Diamond Travel dobropisované částky.
|
Tweet |
Pokud byla mezi smluvními stranami uzavřena dohoda o vrácení zaplacené finanční částky za neuskutečněný zájezd a zároveň vystaven dobropis, uplatní se obecná úprava odstoupení od smlouvy dle § 2001 a následující. Platí, že smlouva se ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993). Občanský zákoník stanoví, že se tak musí stát bez zbytečného odkladu, ale konkrétní lhůtu neupravuje. Není-li lhůta stanovena, je nutné podnikatele k vrácení vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má plnění vrátit. Nedodrží-li stanovenou lhůtu, bude mít spotřebitel vedle práva na vrácení zaplacené kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení.
Dobropis je účetní pojem, který byl nahrazen termínem opravný daňový doklad. Dobropis je faktura se záporným znaménkem. Lze ho účtovat jako běžnou fakturu, ale právě se záporným znaménkem. Používá se při úpravě ceny formou slevy nebo vracení kupní ceny při odstoupení od smlouvy.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.
Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, která byla stanovena, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť společnost se obohatila na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Je tedy vhodné společnost vyzvat k vydání majetkového prospěchu.
Nereaguje-li pořadatel zájezdu na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (Diamond travel s.r.o.,Praha 1, Josefov, Pařížská 67/11). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.