Počet nahlášených stížností: | 83 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupení "šmejdu"-relaxační brýle OptiMaskPro přes webové stránsky optimaskpro.com, bez možnosti vrácení zboží zpět, prodávající nekomunikuje a neraguje na e-mail, telefonní číslo bylo zrušeno.
Zboží bylo zasláno od: Miroslav Kubálek, OptiMaskPro, Prokopka 176/2, Praha 9, 19000, OptiMaskPro - magnetický akupunkturní masážní přístroj na partie kolem očí, cena 1030,- (zcela neužitečný aušus, protiprávní jednání prodávajícího,
Vrácení peněz, potrestání nepoctivého prodejce obohacujícího se na "blbosti" a nemocí lidí
|
Tweet |
Je povinností podnikatele uvést správné údaje o svém názvu a sídle, příp. adrese pro doručování. Tak splní zákonem uloženou povinnost informovat své zákazníky. Její porušení má v soukromoprávní rovině za následek vznik práva na náhradu škody, která byla poškozenému nesprávně poskytnutou informací způsobena.
Všeobecné obchodní podmínky provozovatele internetového obchodu na webové adrese http://www.optimaskpro.com/cz_official_vf1/ uvádějí k možnosti vrátit zboží pouze následující informaci: "Požadavky na vrácení peněz budou odeslány emailem na: support@optimaskpro.com. "
Rovněž platí zásada, že nikdo nesmí těžit ze své nepoctivosti, formulovaná v § 6 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Každý má povinnost jednat v právním styku poctivě a nikdo nesmí těžit ze svého nepoctivého činu. Doporučujeme tedy odeslat odstoupení od smlouvy na tuto emailovou adresu a uchovat si o tom důkaz. Doporučujeme rovněž trvat na tom, aby společnost odstoupení akceptovala bez výhrad. Nelze přistoupit na to, že společnost bude či nebude aktivně činit kroky (sdělí sama aktivně adresu pro vrácení zboží zpět), aby oddálila zaslání zboží spotřebitelem a poté bude tvrdit, že již nemůže od smlouvy odstoupit.
Podstatná je okolnost, že nesplnění povinnosti spotřebitele zaslat zboží do 14 dnů od odstoupení, nelze spojit se zánikem práva na odstoupení, pokud spotřebitel zrealizuje odstoupení od smlouvy dle instrukcí v obchodních podmínkách společnosti. Podle § 1832 odst. 4 občanského zákoníku pouze nemá prodávající povinnost vrátit finanční prostředky dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží odeslal. Odstoupení je tedy platné a prodávající má povinnost peněžní prostředky vrátit. Odstoupení (tj. projev vůle) bylo zasláno včas. Zákon ukládá spotřebiteli povinnost odstoupení zaslat do 14 dnů od převzetí věci.
Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou, popřípadě doporučujeme podat trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu poškozování spotřebitele, případně podvodu, avšak podmínkou trestní odpovědnosti v daném případě je způsobená škoda alespoň ve výši 5000,- Kč, která se však sčítá pro případ, že by bylo vícero poškozených.
Bylo by možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.
Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.