Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
před časem manžela po telefonu kontaktovala žena s nábídkou holících strojků. Běžně takovéto nabídky odmítáme, ale tentokrát si manžel není jistý, na čem přesně se s paní, které bylo špatně rozumět (nesrozumitelná čeština)domluvil. Nic nechtěl, byl pracovně zaneprázdněn, ale opravdu znejistěl, když nám s odstupem času balíček pošťačka přinesla. Tento jsme nepřevzali, pošta jej poslala zpět. Minulý týden nám přišel balíček další, ale již bez dodejky, pouze obyčejně. Toto jsme tedy nijak neřešili. Cena již byla 99,- Kč za poštu a 100,- Kč za břity. Dnes jsme obdrželi UPOMÍNKU za nezaplacené zboží (podotýkám, že jde o onen balíček, který jsme vrátili, tedy 99,- Kč za poštovné + poplatek za prodlení 59,- Kč) Jakou máme jistotu, že pošta balíček vrátila? Jak bychom toto později ev. dokazovali? Proč máme platit za něco, co jsme si (snad) ani neobjednali a jak dostat ev. peníze zpět. Máme něco z tohoto zaplatit? Prosím poraďte ...
Děkuji RS
Jak odstoupit od smlouvy a nebýt nadále touto společnosti obtěžováni.
|
Tweet |
Aby spotřebitel předešel budoucím sporům a možným nátlakům vymáhací společnosti, doporučujeme vždy počkat, až balíček přijde a spolu s ním doporučeně a s dodejkou odeslat odstoupení od kupní smlouvy uzavřené po telefonu na adresu společnosti Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2. Odstoupení od smlouvy učiněné po telefonu by bylo sice závazné, ale mohl by nastat problém s prokazatelností takového právního jednání, rovněž když přijde balíček se zbožím, je povinností zaslat jej společnosti zpět, a to opět prokazatelně z důvodů předběžné opatrnosti. Odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zásilky je tedy žádoucí učinit vždy prokazatelným způsobem, tedy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou, a to na výše uvedenou adresu v České republice.
V případě služby pravidelného zasílání zboží může spotřebitel odstoupit od každé jednotlivé zásilky, nepřeje-li si však již dostávat žádné zboží, je třeba ukončit celou smlouvu níže uvedeným způsobem na základě podané výpovědi smlouvy uzavřené po telefonu na dobu neurčitou.
Švýcarská společnost Westerfield International AG nabízí výrobky a sjednává smlouvy prostřednictvím telefonu a spotřebitel v takovém případě uzavírá smlouvu distančním způsobem, tedy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (po telefonu) podle § 1824 a násl. občanského zákoníku. Od takovéto smlouvy může spotřebitel dostoupit do 14 dnů. Zdarma bývá jen první zásilka, za následné zásilky už společnost požaduje platbu. Souhlas se zasíláním zboží si podnikatel nahrává.
Společnost Westerfield souhlas se zasláním balíčku považuje za souhlas se smlouvou o zasílání zboží na dobu neurčitou. Obecně každou smlouvu na dobu neurčitou lze ukončit, a to výpovědí. Stačí tedy jednoduchý dopis, "Vypovídám smlouvu o zasílání zboží, která byla uzavřena telefonicky dne atd., samozřejmě s uvedením jména a příjmení, adresy spotřebitele pro dostatečnou identifikaci osoby, vše opatřeno vlastnoručním podpisem. Nepřeji si již žádné nabídky od Vaší společnosti, současně tedy žádám o výmaz veškerých osobních údajů z Vaší databáze."
Doporučujeme spotřebiteli odeslat na adresu společnosti Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, doporučený dopis s dodejkou z důvodu prokazatelnosti pro případ sporu, ve kterém podává výpověď smlouvy uzavřené po telefonu a požádá, aby nebyly zasílány balíčky se zbožím a jeho osobní údaje byly vyřazeny z evidence společnosti. Po podání písemné výpovědi smlouvy by neměla společnost zasílat již žádné zboží. Jednalo by se o neobjednané plnění dle § 1838 občanského zákoníku. V takovém případě nemá spotřebitel povinnost zboží platit, zároveň ho však ani nemusí vracet, jelikož se dostává do pozice poctivého věřitele.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Instrukcí, že spotřebitel má odstupování od smlouvy, výpověď smlouvy adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele, který má na území České republiky zázemí a kontaktní pracoviště, proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné, než je nezbytně nutné.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.