Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#9864Obtěžování a neoprávněné vystavení upomínkové faktury

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.02.2016, před 9 lety

Robert Kodym

Znění stížnosti

Žádám vás o okamžité zrušení Vámi vytvořené a mnou neodsouhlsené peridocké dodávky holících strojků. Nikdy jsem vám nedal souhlas souhlas k uzavření jakékoliv smlouvy s Vaší firmou a nikdy jsem neobdržel žádnou Vaší zásilku. Tímto považuji vaší upomínku č.0045120308002829 za neoprávněnou a tudíž nebude mnou zaplacena. Svůj nesouhlas s dalšími zásilkami od Vaší firmy jsem sdělil na váš zákaznický servis dne 23.02.2016 v 17:05 hod. telefonicky.Sděluji též,že kopii tohoto dopisu zasílám na pobočku České obchodní inspekce pro západočeský kraj


Produkt

nějaké plastové jednorázové holítko


Požadované řešení

Okamžité zrušení Vámi smyšlené objednávky a vymazání mého telefonního čísle z Vaší databáze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2016 09:11, před 9 lety

Pokud byla smlouva o pravidelném zasílání zboží vypovězena, není čeho se obávat. Pro případ soudního sporu je však vhodné uchovat kopii výpovědi jako důkazního prostředku a také potvrzení, že výpověď společnost obdržela (vhodné tedy zaslat doporučeně s dodejkou). Pokud tak bylo učiněno po telefonu by bylo to sice závazné, ale mohl by nastat problém s prokazatelností takového právního jednání, rovněž když přijde balíček se zbožím, je povinností zaslat jej společnosti zpět, a to opět prokazatelně z důvodů předběžné opatrnosti.

Instrukcí, že spotřebitel má odstupování od smlouvy nebo výpověď smlouvy adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele, který má na území České republiky zázemí a kontaktní pracoviště (Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2), proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné, než je nezbytně nutné.

Byl-li závazek prokazatelně ukončen ze strany spotřebitele, avšak společnost i nadále zasílá zboží, jedná se o neobjednané plnění. Dodá-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel v takovém případě nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Švýcarská společnost Westerfield International AG nabízí výrobky a sjednává smlouvy prostřednictvím telefonu a spotřebitel v takovém případě uzavírá smlouvu distančním způsobem, tedy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (po telefonu) podle § 1824 a násl. občanského zákoníku.

Zdarma bývá jen první zásilka, za následné zásilky už společnost požaduje platbu. Souhlas se zasíláním zboží si podnikatel nahrává. Společnost Westerfield souhlas se zasláním balíčku považuje za souhlas se smlouvou o zasílání zboží na dobu neurčitou. Obecně každou smlouvu na dobu neurčitou lze ukončit, a to výpovědí. Stačí tedy jednoduchý dopis, "Vypovídám smlouvu o zasílání zboží, která byla uzavřena telefonicky dne atd., samozřejmě s uvedením jména a příjmení, adresy spotřebitele pro dostatečnou identifikaci osoby, vše opatřeno vlastnoručním podpisem. Nepřeji si již žádné nabídky od Vaší společnosti, současně tedy žádám o výmaz veškerých osobních údajů z Vaší databáze."

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2016 17:15, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.