Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nekalé obchodní praktiky.
Reklama?
Rád bych, vypověděl smlouvu firmě, která slibuje a nedělá, co by měla, jsou to podvodníci, kteří tahají z lidí peníze.
|
Tweet |
Pokud byla sjednána smlouva o využití určité služby (ochrana reputace na internetu), ale sjednané smluvní podmínky nebyly dodrženy, neboť tato služba nebyla vinou druhé strany poskytnuta, není možné požadovat zaplacení této neposkytnuté služby (bude tedy také záležet, co bylo mezi smluvními stranami sjednáno). Neposkytnutí sjednaných služeb se považuje za porušení smlouvy podstatným způsobem. V takovém případě má druhá strana možnost od smlouvy odstoupit (dle § 2002 občanského zákoníku).
Je proto vhodné zaslat společnosti odstoupení od smlouvy z výše uvedených důvodů (služba nebyla poskytnuta) a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Byl-li při nabízení služeb použit nepravdivý údaj, jedná se o nekalou obchodní praktiku. Obchodní praktika je nekalá, je-li jednání podnikatele vůči spotřebiteli v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil. Za porušení zákazu používání nekalých obchodních praktik hrozí podnikateli pokuta za správní delikt a to až do výše 5 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.