Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, (jsem váš odběratel - mně chodí na adresu vaše časopisy - syn má zase údaje přes internet)koupila jsem si v pátek bundu u nás v objektu Globusu u Leder - Pellicce v pondělí jsem jí šla vrátit, protože jsem zjistila, že špatně padne v ramenou, když je na bílé verzi, tak je v ramenou rukáv neúměrně široký - prostě po důkladném vyzkoušení bunda nesedne a prodavačka mi tvrdí, že jejich firma Leder-Pellicce zboží nemění, ani nevrací peníze, tak bych potřebovala vědět jestli je to vůbec možné, tvrdí, že mě na to prodavačka upozorňovala, což není pravda - byla tam jiná prodavačka když jsem to kupovala, než ta v pondělí při vrácení bundy, naopak mě prodavačka ujistila, že na budnu mám dvouletou záruku - mám na to i svědka - byla jsem tam se známou. Překvapuje mě jejich neochota již z toho důvodu, že jsem do dnešního dne jejich dá se říci stálou zákaznicí, již několik let se u nich vlastně oblíkám, (bunda 5ti., kabát 8t.,taška kožená 2t., pánská taška kož. 1,8kč - různé halenky nepočítám) a oni mi nyní bundu za cca 4tis. odmítnou vzít zpět, je pravda, že předtím jsem nikdy žádnou reklamaci neměla, ale ani na prodejně nikde nemají uvedeno, že u nich se zboží nesmí vyměnit nebo vrátit a ani nikdy předtím mě na to neupozorňovali, že bych věci neměla možnost vrátit, stejně nyní jsem nebyla upozorněna, jak nyní jiná prodavačka tvrdí, naopak to jsem si všimla,že několikrát prodavající prodavačka opakovala, že mám na bundu dvouletou záruku. Potřebuji vědět jestli je zákoník takto šalamounsky psaný, že by mi zakazovali zboží vrátit i když jsem si ji na prodejně zkoušela. Jedná se o tuto bundu - našla jsem ji na jejich stránkách. http://www.leder-pellicce.cz/damska-oboustranna-bunda-zaneta-82871.html
Předem děkuji a jsem s pozdravem Kotková z Budějc (ČB)
http://www.leder-pellicce.cz/damska-oboustranna-bunda-zaneta-82871.html
vrátit peníze za vrácené zboží - bundu jsem jim tam nechala i když mi odmítla dát jakékoliv potvrzení, ale vzhledem k tomu, že vždy když jsem v Globusu, tak se tam chodím, tak vím, že i oni mě už poznaj, tak jsem jí tam nechala.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží je možné pouze v případě, pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (telefonicky, přes internet atd.) nebo mimo obchodní prostory obchodníka (např.: podomní prodej). Byla-li věc zakoupena v „kamenném“ obchodě, toto právo spotřebitelka ze zákona nemá.
Jiná je situace, když někteří prodávající vrácení či výměnu zboží za jiné v určitých lhůtách umožňují, o čemž spotřebitele informují zpravidla na účtence či sdělením u pokladen. Jde o možnost jdoucí nad rámec zákona, proto si mohou stanovit různé podmínky (nepoužité zboží s originálními visačkami aj.) a spotřebitel má při splnění těchto podmínek na poskytovaný nadstandard právo. Prodávající pak nemusí vždy vracet peněžní prostředky, ale může se zavázat např. pouze k výměně či vrácení ceny formou kreditu na zákaznickou kartu či kupónu na další nákup (Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-4767/dtest-nejcastejsi-omyly-ceskych-spotrebitelu).
Pokud však věc neodpovídá kupní smlouvě, je vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka ze zákona žádat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu.
Vadnou věc je proto vhodné reklamovat. Spotřebitelka může uplatnit reklamaci v kterékoli provozovně prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě jeho podnikání. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.