Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, do schránky nám přišla krabička s "k životu" nepostradatelnými ponožkami, NA PŘÍBALOVÉM LETÁKU NEBYLA ŽÁDNÁ ODPOVĚDNÍ ADRESA NA FIRMU. Nyní mi přišla upomínka od společnosti ALEKTUM INKASSO s upozorněním na zvyšování dluhu a to na částky 830,13 a 778,61.
Můžete mi prosím poradit, jak postupovat s těmito nekalými praktiky a celou pofidérní firmou.
Děkuji za odpověď
Blackstone Regular Packs 4 Pcs Large, Prestige classic Large
Prosím o informaci, jak postupovat u této společnosti a vtíranou koupi zboží, které neodpovídá ani hadru na podlahu.
|
Tweet |
Švýcarská společnost Westerfield International AG nabízí výrobky a sjednává smlouvy prostřednictvím telefonu. Spotřebitelka v takovém případě uzavírá smlouvu distančním způsobem, tedy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (po telefonu) podle § 1824 a násl. občanského zákoníku.
Pokud by společnost chtěla vymáhat částku soudní či mimosoudní cestou musela by prokázat, že smlouva byla uzavřena a že bylo platně sjednáno, že spotřebitelce bude pravidelně zasíláno konkrétní zboží o určité ceně. Pokud bylo dodáno nevyžádané zboží, spotřebitelka nemusí nic platit, ani zboží vracet. Mohlo se však stát, že se spotřebitelka přijetím první objednávky na základě proběhlého telefonického hovoru se zástupcem společnosti zavázala k dalšímu odebírání zboží.
Jelikož se jedná o smluvní vztah uzavřený distančním způsobem, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit do 14 dní od převzetí zboží. V případě, že nebyla o právu na odstoupení poučena, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží. Spotřebitelce doporučujeme zaslat písemné odstoupení od smlouvy (zaslat doporučeně s dodejkou a nechat si kopii odstoupení od smlouvy) na adresu společnosti.
Jedná-li se o neobjednané plnění, tedy případ, kdy si spotřebitelka nic neobjednala (ani po telefonu nesouhlasila se zasláním vzorku zdarma), nemusí za toto zboží platit a může si zboží ponechat. Je vhodné obrátit se písemně na společnost, že si zasílání neobjednaného zboží spotřebitelka nepřeje a aby ji společnost neobtěžovala s požadavky na zaplacení. Obecně lze doporučit formu písemnou (zaslat doporučeně s dodejkou a nechat si kopii dopisu).
Spotřebitelce rovněž doporučujeme, aby písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovala po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitelka odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.