Společnost


OptiMaskPro LLC

Počet nahlášených stížností:83
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#9884Vrácení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.02.2016, před 9 lety

Magdalena Sedláčková

Znění stížnosti

Po konzultaci s oční lékařkou chci přístroj vrátit,ale nevím kam,
na faktuře chybí adresa.
Jsem pacientka s RS s velkým očním postižením, přístroj by mně spíš ublížil než pomohl.Cena , za kterou jsem přístroj pořídila, je pro mě příliš vysoká, jsem v plném ID a upoutána na vozík.
Velmi prosím o kladné vyřízení reklamace.

Děkuji.


Produkt

již uvedeno v předchozím odstavci


Požadované řešení

prosím o vrácení částky 1.030 Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2016 12:57, před 9 lety

Dle českého práva platí, že od smluv uzavíraných distančním způsobem (na dálku po internetu, telefonu) lze odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce do 14 dnů zásadně od uzavření smlouvy, ale například u koupě zboží až od jeho převzetí. V případě, že podnikatel nepoučil spotřebitele o právu na odstoupení, prodlužuje se lhůta k odstoupení na jeden rok a čtrnáct dnů. Po odstoupení od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění do 14 dnů. To znamená, že spotřebitel musí v této lhůtě odeslat zboží zpět prodávajícímu a prodávající je oproti tomu povinen vrátit kupujícímu uhrazené finanční prostředky, a to včetně nákladů na dodání.

Všeobecné obchodní podmínky provozovatele internetového obchodu na webové adrese http://www.optimaskpro.com/cz_official_vf1/ uvádějí k možnosti vrátit zboží pouze následující informaci: "Požadavky na vrácení peněz budou odeslány emailem na: support@optimaskpro.com. " Pokud spotřebitel odeslal odstoupení od smlouvy e-mailem, doporučujeme na odstoupení trvat.

Podstatná je okolnost, že nesplnění povinnosti spotřebitele zaslat zboží do 14 dnů od odstoupení, nelze spojit se zánikem práva na odstoupení, pokud spotřebitel zrealizuje odstoupení od smlouvy dle instrukcí v obchodních podmínkách společnosti. Podle § 1832 odst. 4 občanského zákoníku pouze nemá prodávající povinnost vrátit finanční prostředky dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží odeslal. Odstoupení je tedy platné a prodávající má povinnost peněžní prostředky vrátit. Odstoupení (tj. projev vůle) bylo zasláno včas. Zákon ukládá spotřebiteli povinnost odstoupení zaslat do 14 dnů od převzetí věci.

V tomto případě bude zřejmě problém s faktickým vymáháním práva, protože společnost se prezentuje jako zahraniční subjekt sídlící v USA, ačkoli se zaměřuje na české spotřebitele a odesílá zboží do ČR.

Pokud společnost nesplní dobrovolně své závazky, musel by se spotřebitel domáhat plnění soudní cestou, popřípadě doporučujeme podat trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu poškozování spotřebitele, případně podvodu, avšak podmínkou trestní odpovědnosti v daném případě je způsobená škoda alespoň ve výši 5000,- Kč, která se však sčítá pro případ, že by bylo vícero poškozených.

V tomto případě by bylo možné podat hromadné trestní oznámení, kdy se mohou poškození dát dohromady, aby bylo z podání zřejmé, kolik je poškozených. Nicméně není to nutností. Policie ČR jedná z úřední povinnosti, a proto by měla podaná trestní oznámení vyhodnotit, sesbírat důkazy a stanovit další postup, který se bude reflektovat její zjištění.

Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2016 17:00, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.