Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem si zboží. Ani po měsíci mi nedorazilo zboží. Telefon je obsazený a na emaily nereaguje.
Na internetu jsem zjistil, že tyto zkušenosti má více lidí.
5KS HENNA PASTA BLACK
Vrácení peněz, nebo doručení zboží.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Podnikatel ve svých obchodních podmínkách uvádí, že předpokládaná doba dodání zboží je 35 pracovních dní. Tato doba se však může prodloužit až na 70 pracovních dní kvůli různým událostem např. státními svátky nebo dovolené v zemi odeslání, zdržení na celnicích na výstupu a vstupu atd. O odeslání zboží bude kupující vyrozuměn prostřednictvím elektronické pošty. Jestliže zboží prodávající nedodá v tomto termínu, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení) a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Podnikatel ve svých obchodních podmínkách také zmiňuje, že není prodávajícím, ale že pouze zprostředkovává uzavření kupní smlouvy. Tuto informaci se spotřebitel dozví až po prostudování obchodních podmínek, do té doby není na tuto skutečnost nikterak upozorněn. Podle § 1753 občanského zákoníku je ustanovení obchodních podmínek, která druhá strana nemohla rozumně očekávat, neúčinné, nepřijala-li je tato strana výslovně. Podnikatel tak zůstává v postavení prodávajícího, neboť z obchodní činnosti prezentované na webových stránkách obchodu nevyplývá, že by se nejednalo o prodej zboží, ale pouze o zprostředkování služeb (podobné problematice jsme se věnovali v článku zveřejněném na následující webové adrese www.dtest.cz/clanek-4652/trik-prodejcu-na-facebooku-neprodavame-jen-zprostredkovavame).
Dobrý den,
Vaše zásilka je na cestě do ČR na uvedenou adresu a bude v pořádku doručena do 35 pracovních dnů od připsání platby tj. nejdéle do 28.3. Nemusíte mít sebemenší obavy.
S pozdravem
Lubomír Černý
Zásilka dorazila v pořádku.
Hodnocení: