Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zasílám Vám stížnost na CK Quality Travel. Zakoupila jsem si v listopadu 2015 zájezd do Londýna přes slevový portál Slevotéka. Zájezd se měl konat v termínu od 17.12.2015 do 20.12.2015. CCa 14 dní před odjezdem mi byl zaslán e-mail z cestovní kanceláře, že se z důvodu nenaplněné kapacity zájezd ruší. Požadovala jsem tedy vrácení peněz. Následně z CK zaslali dobropis s datem splatnosti 28.12.2015. Peníze však na účet nepřišly. Tudíž jsem se obrátila na CK, aby tuto transakci prověřili, vždy mi bylo sděleno, že vše předají na finanční oddělení. Do dnešního dne se mi neozvali. Poté jsem požádala o pomoc i slevový portál, přes který byl zájezd objednán (Slevotéka.cz), ti se ihned ozvali, že danou situaci prošetří. Opět se nic nedělo, zhruba před týdnem jsem jim psala další e-mail, na který mi odpověděli, že jim z CK psali, že peníze již odeslali, což se ale nestalo. Peníze stále nevrátily. Ráda bych Vás tedy poprosila o radu, jak v tomto případě postupovat.
Děkuji za Vaši reakci.
Vánoční Londýn na 4 dny, 17.12. - 20.12.2015
Vrácení peněz za zrušený zájezd.
|
Tweet |
Pokud by realizace zájezdu byla podmíněna dosažením minimálního počtu účastníků, musí být tato skutečnost uvedena v cestovní smlouvě. Zároveň by v ní měla být i uvedena lhůta , ve které nejpozději musí cestovní kancelář informovat o zrušení zájezdu z důvodu nedosažení minimálního počtu zákazníků.
V případě, že pořadatel zájezdu zrušil objednaný a zaplacený zájezd před odjezdem z důvodu nenaplněné kapacity, a byla mezi smluvními stranami uzavřena dohoda o vrácení zaplacené finanční částky za neuskutečněný zájezd a zároveň vystaven dobropis se splatností 28.12.2015, uplatní se obecná úprava odstoupení od smlouvy dle § 2001 a následující. Platí, že smlouva se ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993). Není-li ze strany podnikatele plněno v dohodnutém termínu, doporučujeme podnikatele k vrácení peněz prokazatelně vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má plnění vrátit. Nedodrží-li stanovenou lhůtu, bude mít spotřebitel vedle práva na vrácení zaplacené kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.
Nereaguje-li pořadatel zájezdu na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (EUROPA TRIP - QUALITY TRAVEL, s.r.o., 602 00 Brno - Brno-město, Malinovského náměstí 603/4). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Pokud podnikatel nesplní svůj závazek ani na základě písemné výzvy k plnění, může spotřebitelka využít služeb advokáta a domáhat se svých práv občanskoprávní soudní cestou. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Je žádoucí doručit druhé straně prokazatelným způsobem tzv. předžalobní výzvu, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Ve znění výzvy uvede spotřebitelka přiměřenou lhůtu k plnění. Dodatečnou lhůtu na dobrovolné vrácení peněz nechá běžet ode dne doručení dopisu a v délce přiměřené s ohledem na okolnosti celé záležitosti. Poskytnutá lhůta však podle zákona nesmí být kratší než 7 dnů.
Není důležité, vyhýbá-li se druhá strana přebírání poštovních zásilek a výzvu tak nepřevezme. Pro soud je podstatné její zaslání, nikoliv doručení. Jestliže předžalobní výzvu spotřebitelka nezašle, nebrání to obrátit se na soud. Ten však zřejmě nepřizná náhradu vynaložených nákladů na soudní řízení (soudní poplatek, odměna advokáta), i když ve sporu spotřebitel uspěje.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.