Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 8.12.2015 došlo vinou poruchy vedení elektrického proudu do naší vilky způsobené vadou na " nuláku " k přepětí a následně k poškození kotle topení a solárního ohřevu vody pro můj byt.
Vedení je majetkem ČEZ a bylo uvedeného dne opraveno jeho pracovníky.
Dne 13.12.2015 / po návratu z dovolené / jsem předběžně písemně informoval ČEZ o uvedené poruše s tím, že po jejím odstranění budu informovat dále. Dopis předán proti podpisu.
Dne 31.12.2015 jsem předal opět proti podpisu podkladové materiály :
- posudek servisního technika o tom, že škoda byla způsobena přepětím
- fakturu za opravu škody a uvedení do chodu
- průvodní dopis se žádostí o náhradu škody.
Od uvedeného data 31.12.2015 jsme nebyli ze strany viníka škody kontaktováni a ani škoda nebyla uhrazena.
rozsah škody i kalkulace opravy je na faktuře
Žádám uhradu škody dle přiložené faktury.
|
Tweet |
Kvalita dodávek elektřiny je stanovena ve vyhlášce Energetického regulačního úřadu č. 540/2005 Sb. V § 8 této vyhlášky je uveden standart kvality napětí. Napětí musí být distribuováno s odpovídajícími parametry velikosti a odchylky napájecího napětí a frekvence, které jsou v souladu s Pravidly provozování přenosové soustavy nebo Pravidly provozování distribučních soustav nebo s parametry napětí a frekvence sjednanými ve smlouvě mezi zákazníkem a provozovatelem distribuční soustavy.
V případě, že reklamace na kvalitu napětí byla zamítnuta a spotřebitel s tím nesouhlasí, může se obrátit na Energetický regulační úřad (dále jen „Úřad“). Podle § 17 odst. 7 písm. c) věta 3. energetického zákona Úřad rozhoduje o poskytnutí náhrady za nedodržení stanovených standardů kvality dodávek elektřiny. Výše náhrady je stanovena vyhláškou Energetického regulačního úřadu č. 540/2005 Sb. V případě náhrady škody za zničený elektrický přístroj se spotřebitel ale musí obrátit na soud, Úřad nemá pravomoc o tomto rozhodnout. Pokud by se spotřebitel rozhodl spor řešit soudní cestou, doporučujeme mu, aby se obrátil na soudního znalce z oboru a konzultoval s ním, zda škoda byla způsobena vadnou dodávkou elektrické energie. Databázi soudních znalců je mimo jiné možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost ČEZ Zákaznické služby, s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.
V případě potřeby další konzultace se stěžovatel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.