Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 19.1.2016 jsem vrátila zboží, které jsem předtím 1x reklamovala jako vadné, následně mě přišlo jiné zboží, než jsem měla objednané, proto jsem zboží zaslala zpět prodejci s tím, že odstupuji od kupní smlouvy a chci zaslat peníze na bankovní účet.Peníze mě nepřišly, vyzvala jsem prodávajícího nejdříve e-mailem a potom i doporučeným dopisem k vrácení peněz. Prodávající nereaguje, telefon uvedený na razítku je neplatný.
Č. objednávky : 14103439
Vrácení peněz
|
Tweet |
Má-li věc vady, může spotřebitelka ze zákona žádat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu.
Odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu může spotřebitelka v prvních 14 dnech od převzetí zboží. Tento právní institut je tedy možné využít na počátku smluvního vztahu. Po uplynutí 14 dní od převzetí zboží je možné odstoupit od kupní smlouvy pouze v případě, pokud se na tom smluvní strany dohodly nebo pokud tak stanoví zákon.
Jedním ze zákonných důvodů pro odstoupení od smlouvy je, pokud uplatněná reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Reklamace včetně provedení opravy musí být provedena ve lhůtě 30 dní od uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodl na lhůtě delší. Pokud nebyla vada během reklamace odstraněna (zasláno jiné zboží), zakládá to podstatné porušení smlouvy. Odstoupila-li spotřebitelka z tohoto důvodu od kupní smlouvy, ruší se tato smlouva od počátku a smluvní strany jsou si povinny vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelka je tedy povinna vrátit zakoupené zboží a prodávající je povinen spotřebitelce vrátit peněžní prostředky, které od ní přijal.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, kterou mu spotřebitelka stanovila, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť prodávající se obohatil na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné kontaktovat jej písemně, nejlépe za využití poskytovatele poštovních služeb (doporučeně s dodejkou + doporučujeme ponechat si kopii dopisu) a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Hodnocení:
Komentář: Prodejce zaslal peníze dne 1.3.2016.