Společnost


Bohumír Hyxa

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#9911Odstoupení od smlouvy - peníze nevráceny

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.02.2016, před 9 lety

Jana Řeháková

Znění stížnosti

Dne 19.1.2016 jsem vrátila zboží, které jsem předtím 1x reklamovala jako vadné, následně mě přišlo jiné zboží, než jsem měla objednané, proto jsem zboží zaslala zpět prodejci s tím, že odstupuji od kupní smlouvy a chci zaslat peníze na bankovní účet.Peníze mě nepřišly, vyzvala jsem prodávajícího nejdříve e-mailem a potom i doporučeným dopisem k vrácení peněz. Prodávající nereaguje, telefon uvedený na razítku je neplatný.


Produkt

Č. objednávky : 14103439


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2016 17:04, před 9 lety

Má-li věc vady, může spotřebitelka ze zákona žádat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu.

Odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu může spotřebitelka v prvních 14 dnech od převzetí zboží. Tento právní institut je tedy možné využít na počátku smluvního vztahu. Po uplynutí 14 dní od převzetí zboží je možné odstoupit od kupní smlouvy pouze v případě, pokud se na tom smluvní strany dohodly nebo pokud tak stanoví zákon.

Jedním ze zákonných důvodů pro odstoupení od smlouvy je, pokud uplatněná reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Reklamace včetně provedení opravy musí být provedena ve lhůtě 30 dní od uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodl na lhůtě delší. Pokud nebyla vada během reklamace odstraněna (zasláno jiné zboží), zakládá to podstatné porušení smlouvy. Odstoupila-li spotřebitelka z tohoto důvodu od kupní smlouvy, ruší se tato smlouva od počátku a smluvní strany jsou si povinny vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelka je tedy povinna vrátit zakoupené zboží a prodávající je povinen spotřebitelce vrátit peněžní prostředky, které od ní přijal.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, kterou mu spotřebitelka stanovila, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť prodávající se obohatil na základě právního důvodu, který ale odpadl. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné kontaktovat jej písemně, nejlépe za využití poskytovatele poštovních služeb (doporučeně s dodejkou + doporučujeme ponechat si kopii dopisu) a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
4.3.2016 08:33, před 9 lety


Jana Řeháková

Hodnocení:

Komentář: Prodejce zaslal peníze dne 1.3.2016.