Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V rijnu 2014 jsem zakoupila na uvedenem eshopu akvarium s osvetlenim, ktere se v lednu 2016 porouchalo. Na email z faktury jsem napsala dotaz, jak resit, odpovedeli at elektrozarizeni poslu na jejich adresu, email nebyl podepsany. Firemni telefon odpojen. Web krmivashop.cz byl presmerovan na krmiva-az.cz (dnes jsem zjistila, ze toto presmerovani jiz bylo take zruseno) - kde tvrdi, ze pouze koupili domenu krmivashop.cz a s puvodni firmou nemaji nic spolecneho a jejich reklamace neresi a at je s tim neobtezuji.
V zivn. rejstriku jsem zjistila, ze majitelka krmivashop.cz Ing. Jana Ostarkova se nyni jmenuje Ing. Jana Cermakova - ma shodne prijmeni jako majitelka druheho eshopu p. S. C. - nicmene udajne se neznaji, ac jsou sidla obou firem kousek od sebe.
Vadne zbozi jsem odeslala 9.2. 2016 na adresu z faktury, zasilka byla dle posty predana. Na me emaily o potvrzeni prijeti reklamace nikdo nereaguje, telefon nebere. Vim, ze na reklamaci maji 30 dnu, ale obavam se, ze se niceho nedockam.
Zcela shodnou zkusenost s eshopem krmivashop.cz dokonce i stejneho druhu zbozi jsem nasla v reakci na tento eshop na internetu - p. J. J.
http://obchody.heureka.cz/krmivashop-cz/recenze/
Elektrozařízení z krytu akvaria Diversa 112 litrů
Vadny dil (elektrozarizeni k zarivkam) bych rada dostala novy.
|
Tweet |
Pokud je zboží vadné, je za tuto vadu odpovědný vždy prodávající. Reklamaci je nutné uplatnit u osoby, se kterou byla uzavřena kupní smlouva. Není tedy možné žádat po osobě, která převzala webové stránky internetového obchodu, aby reklamaci přijala (další informace ohledně problematiky uplatnění práv z vadného plnění v případě ukončení činnosti podnikatele je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-4745/kde-reklamovat-kdyz-prodejce-skonci).
Spotřebitelka může uplatnit reklamaci v kterékoli provozovně prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě jeho podnikání. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace (den, kdy prodávajícímu došla zásilka), pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Pokud by předmětem kupní smlouvy byla jedna položka (akvárium včetně příslušenství) musela by spotřebitelka v případě odstoupení od smlouvy vrátit zboží jako celek (tedy osvětlení i akvárium). Pokud předmětem kupní smlouvy byly samostatné položky, u kterých byla uvedena cena zvlášť, dalo by se na smluvní vztah nahlížet jako na několik samostatných kupních smluv. Bylo by pak možné odstoupit od dílčí části plnění a vrátit tedy pouze vadnou položku.
Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, doporučujeme zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (Ing. Jana Čermáková; Polní 478, 747 19, Bohuslavice). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.