Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dnes dne 29.2.2016 mi volala žena z telfoního čísla +420 734 429 319, že jsem vyhrála holící strojek, bohužel jsem na to přistoupila a souhlasila jsem, bylo mi zděleno, že zaplatím pouze za poštovné a pokud se mi výrobek nebude líbit mohu ho vrátit a pokud ne budou mi nadále chodit, každé dva měsíce břity které následně jdou kdykoliv zrušit. Dále po mě paní chtěla jméno, adresu a email, na který mi měla zaslat informace. Žádný však nedošel. Už pod odsouhlasení jsem věděla, že jsem udělala ohromnou chybu a tak jsem okamžitě volala zpět, ale bohužel marně. Hovor mi byl pokaždé položen. Chtěla bych okamžitě odstoupit od smlouvy, ale nevím jak mám postupovat. Navíc nevím přesné znění firmy, jen vím, že mi byly nabídnuty holící strojky od Westerfieldu. Ráda bych požádala o radu jak postupovat, nevím zdali je vhodné vypovědět smlouvy ještě před dodáním zboží nebo až mi přijde balíček. Děkuji za odpověď.
dámské holící strojky model mystic
Odstoupení od smlouvy. Storno objednávky. Vyřešení problémů, abych nemusela platit šílené poplatky, za žiletky a břity, které nechci.
|
Tweet |
Švýcarská společnost Westerfield International AG nabízí výrobky a sjednává smlouvy prostřednictvím telefonu a spotřebitel v takovém případě uzavírá smlouvu distančním způsobem, tedy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku (po telefonu) podle § 1824 a násl. občanského zákoníku.
Zdarma bývá jen první zásilka, za následné zásilky už společnost požaduje platbu. Souhlas se zasíláním zboží si podnikatel nahrává. Společnost Westerfield souhlas se zasláním balíčku považuje za souhlas se smlouvou o zasílání zboží na dobu neurčitou. Obecně každou smlouvu na dobu neurčitou lze ukončit, a to výpovědí. Stačí tedy jednoduchý dopis, "Vypovídám smlouvu o zasílání zboží, která byla uzavřena telefonicky dne atd., samozřejmě s uvedením jména a příjmení, adresy spotřebitele pro dostatečnou identifikaci osoby, vše opatřeno vlastnoručním podpisem. Nepřeji si již žádné nabídky od Vaší společnosti, současně tedy žádám o výmaz veškerých osobních údajů z Vaší databáze."
Společnost Westerfield Int. AG zasílá balíčky ze zahraničí. Je tedy možné, že byl balíček již vyexpedován a bude doručen v následujících dnech nebo týdnech. Z toho důvodu doporučujeme počkat, až balíček bude doručen a až po té odstoupit od kupní smlouvy. Aby spotřebitel předešel budoucím sporům a nátlakům vymáhací společnosti, doporučujeme tedy počkat, až balíček přijde a spolu s ním doporučeně a s dodejkou odeslat odstoupení od kupní smlouvy uzavřené po telefonu na adresu společnosti Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2.
Odstoupení učiněné po telefonu sice je závazné, ale pokud přijde balíček, je povinností spotřebitele zaslat jej společnosti zpět na své náklady. Proto doporučujeme, ať spolu s balíčkem zašle spotřebitel odstoupení od smlouvy. Podnikatel k balíčku přiloží fakturu. Tu nemusí spotřebitel hradit. Je to zbytečné, neboť by podnikatel v důsledku odstoupení spotřebitele musel předmětnou sumu stejně vracet.
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.